Stap 4: Draad van het speelveld, knoppen, programma de Arduino installeren
Natuurlijk, pinball is vrij nutteloos als u niet over een manier om te houden score of hebben flitsende lichten! Zoals u zien kunt, mijn bedrading is een beetje hectisch (net als een echte flipperkast!), maar het algemene concept is dat ik bedraad alle gronden voor de LED-lampjes samen, en alle gronden en positieven voor hetzelfde switches samen. Dit laat me rijden slechts twee draden naar het breadboard voor elk type schakelaar, en een gemeenschappelijke basis voor alle de LEDs.
Ik heb een diagram van hoe alles is aangesloten op de Arduino Uno gehecht. Ik ben met behulp van een externe voeding van 5v, omdat met een solenoïde voor flippers evenals 7 LEDS (plus de achtergrondverlichting) veel macht trekt. De pinouts zijn als volgt:
- Pin 3: Flipper knop links
- Pin 4: Startknop
- Pin 5: Flipper knop rechts
- Pin 6: Voeg punten (alle schakelaars zijn 500 punten in mijn programma waard)
- Pin 7: Bal afvoer (detecteert wanneer bal is gegaan naar de onderkant van de machine)
- 8-13, analoge Pin 0 pinnen: LEDs (In mijn spel, zij beschrijven A-W-E-S-O-M-E
- Analoge Pin 1 (Pin 15): Links solenoïde - Flipper
- Analoge Pin 2 (Pin 16): Juiste solenoïde - Flipper
Het programma is hierboven, gewoon downloaden van de schets en flash het naar je Arduino. Als alles correct is aangesloten, zou moeten het werken!
Het programma heeft 3 Staten,
- Trekken modus, die de verlichting knippert en wacht op een ingangssignaal van de startknop.
- Game-modus, waar punten gescoord kunnen worden
- Hoge score controleren, waar de machine wordt gecontroleerd als de laatste hoge score verslaan was.
Wanneer u het voor het eerst start, moet het flash LED #6 en beginnen trekken modus. Als dit niet gebeurt, is er iets mis. Controleer uw bedrading en probeer het opnieuw.
Standaard drukknoppen in de gaten in het kabinet voor de flipper knoppen passen en startknop.