Stap 1: Het modelleren
Maar luister, ik tot u goed nieuws brengen. U zal geen geld te besteden aan 3D-software:
Er zijn vele grote freeware opties voor 3D-beginners als experts, zoals Blender (expert) en Anim8or (beginner).
Om eerlijk te zijn, een korte 3D animatie lus maken is niet makkelijk, dus u al vertrouwd met het programma moet. Er zijn enkele geweldige tutorials op hun websites of in het gehele web.
Dus ik zal u alleen een korte instructie over hoe Animate en niet om te animeren uw model, zoals dit sterk van programma tot programma uitstelt.
- U moet een looping animatie met 12, 16, 20 of 24 frames, dit zijn goede nummers voor een stopmotion animatie, ze kunnen gedeeld door 4 en zijn een goede hoeveelheid fasen te behandelen.
- Werken van de low-poly; U zal hebben om dit te maken van papier.
- Het is geen toeval dat ik koos een kubus te animeren. Wanneer u animatie een hele karakter, hebt u een aangename middag met knippen, vouwen en verlijmen het vrijwel identiek model 16 keer.
- In het geval dat u ook wilt animeren een kubus, vooral in gebrek aan alternatieven, kunt u prutsen met de deformer tools zoals bend, kromming, rekken enz.
- Onthoud één belangrijke regel van Disney: bewegingen zijn altijd gebogen in snelheid en ruimte, dit betekent: het object niet verplaatsen van A naar B met constante snelheid, het moet versnellen en vertragen. In mijn geval, wanneer u kijken naar de animatie, ziet u dat de kubus in de uiterste standen voor een lange tijd blijft, maar rent door het punt waar de kubus vet is. Deze bewegingen maken er natuurlijk uitzien.
- Vergeet niet een andere belangrijke regel van Disney: de kubus heeft altijd hetzelfde volume, wat betekent dat wanneer het strekt zich uit naar de top, het tranen zelf samen en vice versa. U kunt het zich als een echte wiebelende kubus die hetzelfde doen zou wanneer u strekken of duwen.
- Het model moet altijd blijven op de grond met één gezicht. Wanneer u een kubus rollen of springen, bijvoorbeeld, zou u hebben fasen waarin het staat op de rand of is in de lucht, waardoor het onmogelijk om op te lossen de éénfasig op de grond.
Op het einde, moet u het opslaan van de verschillende animatie fasen naast elkaar zoals op de foto. Ik zet ze al op de juiste plaats, maar dat is optioneel. De volgende stap zal maken ze klaar voor het knutselen.