Stap 3: De controller testen
Extra info:
Deur de circuit te sluiten op de controller activeert u een toets. Omdat er veel meer toetsen zijn dan aansluitingen, zijn er combinaties gemaakt. Bijvoorbeeld: aansluiting 1 + aansluiting 5 = toets A.
Doel:
Het testen van de controller
Hoe te doen:
Worden de controller aan een computer. Als de controller nog werkt zal de computer het herkennen als een toetsenbord.
In stap 2 heeft u het Membrane gevolgd nl is gebogen u erachter gekomen welke aansluitingen nodig zijn voor de toetsen Z nl X. Nu het de bedoeling om een deze aansluitingen aan elkaar te sluiten.
Eerst testen we de toets Z. Pak een draadje dat stroom geleid nl worden deze aan de aansluitingen sterven nodig zijn om Z te activeren. Als u de goede aansluitingen heeft gekozen zou er nu de toets Z moeten worden ingedrukt. Open kladblok nl er zou dan hiel veel Z's moeten worden geprint. Als er een andere toets wordt ingedrukt heeft u dus verkeerd het Membrane gevolgd. Als het wel werkt kunt u dit herhalen voor de toets X.