Stap 7: Mediabeheer en bewerken
Nadat u elke camera opname start, controleert u of ter gelegenheid van de
audio en video met een verschillend geluid. Het is het beste als je kunt de bron van het geluid in het frame te zien. Hierdoor zal u te synchroniseren de twee camera's samen met het uitlijnen van de clips aan dat Prikker in de audio golfvorm.
De inhoud van elke geheugenkaart naar uw computer kopiëren en importeren van uw software voor videobewerking. Ik ben met behulp van adobe premiere, maar final cut pro werkt ook geweldig. Moet u wellicht bestanden te converteren naar een indeling die uw beeldbewerkingsoftware begrijpt. Ik gebruik het gratis programma MPEG Streamclip, omdat u in bijna om het even wat om het even wat omzetten kunt. Check ze uit: Kwadraat 5 Mpeg Streamclip
Op basis van mijn ontwerp, is de linker camera ondersteboven. In uw programma voor het bewerken, formaat van elke illustratie van elke camera ter dekking van het respectieve zijden van het frame aanpassen. Bijvoorbeeld, de juiste camera moet blijven aan de rechterkant van het frame en de linker camera ondersteboven gedraaid moet worden en blijven aan de linkerkant van het frame. De Y2000 camera legt u een hoogte-breedteverhouding 4:3 beeld in standaarddefinitie resolutie, dus het maken van een HD-video, moet u omhoog aan schaal de grootte een beetje.
Het vinden van dat moment wanneer u elke camera gepland. In de audio golfvorm, moeten u verwittiging een sterke piek. Uitlijnen van de piek van beide camera clips op dezelfde exacte tijd en beide camera's perfect synchroon moeten worden.
Omdat elke camera zijn eigen audio ook opgenomen, kunt u zelfs pan van de linker camera audio helemaal naar links en de juiste camera helemaal naar rechts en maak uw eigen stereo audio.
3D videoformaten
Naast elkaar video is de eenvoudigste methode voor het produceren van een distribueerbare video. Het videoframe is verdeeld in het midden. Momenteel (begin 2015), YouTube accepteert naast elkaar 3D video in hun geavanceerde uploaden opties. Selecteert u 3D en kies de optie "side by side, links op de links". Deze video's wilt bekijken, moet u één of ander soort kijker net als de Google-karton of op de Oculus Rift, die gebruik maken van lenzen te laten uw ogen richten op een kleine scherm zoals uw smart phone up-close.
Ik bouwde mijn eigen Google-karton door het downloaden van de sjabloon en instructies van hun website. https://www.Google.com/Get/Cardboard/
Een andere methode van 3D-weergave heet anaglyph. Creëren van een anaglyph (rode/cyaan, groen/magenta) vereist het verwijderen van bepaalde kleuren uit de linker- en video's.
Dit is moeilijker om te bewerken, maar het is de enige manier om een publiek te delen de ervaring van het kijken naar uw video's samen. In plaats van het dwingen van elk van beide ogen om te zien van de afzonderlijke afbeeldingen als de methode naast elkaar, zijn beide afbeeldingen bedekt met licht verschillende kleuren. Vervolgens draagt de viewer bril met gekleurde filters aan blok één van de beelden van elk van beide ogen.
Ik volgde deze tutorial om te beginnen met het maken van een anaglyph. http://www.svoigt.net/index.php/tutorials/22-ster...
Beide camera clips importeren in Adobe After Effects, en ervoor te zorgen dat ze worden gesynchroniseerd. Selecteer het effect channel mixer en zorg ervoor dat de linker camera heeft alleen rood-rode kleur.
Toepassing van hetzelfde kanaal mixer effect op het recht, maar houd de groene en blauwe kleuren, af te zien van de rode.
Ten slotte stelt de layer-modus van de linker camera "verschil" of "toevoegen" en u moeten zien beide afbeeldingen bedekt met verschillende kleuren.
De tutorial die ik gekoppeld hierboven gaat verder met te stellen voor meer fijn afstemmen op uw anaglyph, maar deze krijgt u aan de slag en je de link voor het optimaliseren van uw video kunt volgen.
Net nu een bos van paren van 3D bril zoeken en distribueren naar uw vrienden, of zitten met een Google karton en zone uit.
Dank u voor lezing en volgorde te volgen, ik hoop dat je genoten hebt van dit instructable.