USB-Wii Classic Controller (1 / 18 stap)

Stap 1: Het gebruik van de AVR met V-USB


Voor de microcontroller, we zullen worden met behulp van een ATmega328P. Deze microcontroller heeft genoeg geheugen middelen en een ingebouwde TWI/I2C perifere om onze doelen te bereiken. Echter, het heeft geen ingebouwde USB, dat is een probleem dat we gaan om op te lossen met behulp van V-USB.

"V-USB is een software-implementatie van een low-speed USB-apparaat voor Atmel's AVR® microcontrollers, die het mogelijk maken om te bouwen USB-hardware met bijna elke AVR® microcontroller, niet vereist extra chip."

- Officiële website van de V-USB

V-USB gebruikt een set van hardware en sommige zeer speciale vergadering programmering technieken voor bits-bang de niet-terugkeer-naar-zero (NRZ) binaire code die USB gebruikt om te communiceren. De bestanden die worden geleverd door V-USB zal in ons programma worden opgesteld om te maken van een USB-apparaat met onze ATmega328P

Bezoek de download sectie van V-USB website om een kopie van de meest recente versie. In de broncode van mijn project, heeft het al opgenomen.

Om te compileren V-USB in uw project...

  1. Zorg ervoor dat u de processor hebt gedefinieerd en kloksnelheid correct (V-USB ondersteunt alleen bepaalde kloksnelheden)
  2. Kopieer de map "usbdrv" van het gedownloade pakket in de projectmap van uw
  3. In uw projectmanager of makefile, omvatten "usbdrv.c" en "usbdrvasm. S", zodanig dat het object-bestand dat wordt gegenereerd zal worden gekoppeld in uw project
  4. In de map "usbdrv", er is een "usbconfig-prototype.h", kopieer dat bestand naar uw belangrijkste project-map en hernoem het naar "usbconfig.h"
  5. Bewerken van "usbconfig.h", dit zal later worden verklaard in detail
  6. "#include"-instructies gebruiken met "usbconfig.h" en vervolgens "usbdrv/usbdrv.h"
  7. Zorg ervoor dat "usbdrv/usbdrv.h" kundig voor vondst "usbconfig.h", is als er geen gebruik kunnen maken van, het gebruik "-ik" aan uw makefile of bewerken "usbdrv/usbdrv.h" om het bestandspad naar "usbconfig.h" (om te "... / usbconfig.h ")

Uw project moet dan het aantal functies implementeren...

  • U moet initialiseren V-USB, en vervolgens inschakelen interrupts in de AVR
  • Het is bijna een standaardpraktijk nep verbinding verbreken, wacht een paar milliseconden en opnieuw verbinding maken met de computer tijdens het starten van de code. Dit zorgt ervoor dat het apparaat en de computer zich in een staat van "reset" om te beginnen.
  • Een handlerfunctie verzoek moet worden uitgevoerd, zelfs als u geen echte acties in het uitvoeren, moet u implementeren het zelf. Zoeken die "usbFunctionSetup" na.
    • In ons voorbeeld moeten we gebruiken deze functie om twee speciale aanvragen te verwerken, zie je het later
  • De gamepad is een HID-apparaat, een USB-HID verslag Descriptor moet worden geschreven en opgeslagen in uw code

Meer lezen:

Gerelateerde Artikelen

Teensy USB-Wii Classic Controller

Teensy USB-Wii Classic Controller

Ik ben een fan van de Wii Classic Controller, maar ik heb nooit verzorgd moetend draadloze controllers houden betalen voor een occasionele aanval van nostalgie. Zou het niet geweldig zijn als ik mijn Wii Classic Controller via USB kon gebruiken? Dit
Arduino Lens Controller - Zoom/Focus gesynchroniseerd met Wii Classic Controller

Arduino Lens Controller - Zoom/Focus gesynchroniseerd met Wii Classic Controller

mijn Lumix GH2 Micro Four Thirds camera schiet niet alleen fantastische high definition video's, maar met goedkope adapters kan ik gebruiken met oudere manuele lenzen die goedkoop en vaak erg hoge kwaliteit. Ik schiet veel prestaties video's voor mij
USB-Wii Gamepad met behulp van de Arduino Leonardo

USB-Wii Gamepad met behulp van de Arduino Leonardo

Afgelopen weekend heb ik geprobeerd de nieuwe RetroPie op mijn mooie nieuwe Raspberry Pi 3, maar de enige spel controller die ik heb is het oudje Wii Classic Controller; Dus hoe kan ik het converteren naar een normale USB-spelbesturing?Na wat onderzo
USB-Biofeedback Game Controller

USB-Biofeedback Game Controller

Voortbouwend op onze laatste tutorial, die u geleerd hoe te bouwen van een spier-sensor, hebben we besloten om u een project dat echt de vitrines van de kracht van onze spier (EMG) sensoren. Advancer Technologies "USB-Biofeedback Game Controller"
Wii Nunchuk Controller

Wii Nunchuk Controller

Deze tutorial leert u hoe u kunt besturen VEX motoren met een Wii Nunchuk.Het kan erg handig zijn als u wilt controleren uw robot met een Arduino en niet een VEX cortex en controller.Stap 1: materialen Arduino UNOWii NunchukLaptop/ComputerDraadloze M
24-kanaals USB-Connected LED Controller, upto 1A per kanaal

24-kanaals USB-Connected LED Controller, upto 1A per kanaal

Dit apparaat is ontworpen als een veelzijdig high-current LED controller, met de mogelijkheid om te zinken of / en source stromingen tot 1A per kanaal met dissipatie van maximaal 2.5W per kanaal. De verschillende truien en transistor plaatsing mogeli
Bouwen van een USB-6 servo controller

Bouwen van een USB-6 servo controller

Hallo, ik was op zoek naar een servo-controller en vond dit. Ik dacht dat anderen net als ik zou vinden het interessant zijn om te bouwen. Echter, zelfs niet proberen dit te doen indien u geen kennis in de bouw van circuitboards. Het is bassicly een
Arduino Wii Nunchuck controller

Arduino Wii Nunchuck controller

Hoe u kunt besturen 2 servo's dacht dat de wii nunchuck.Stap 1: onderdelen Wii nunchuckArduino2 servoBreadboardJumper dradenStap 2: verbinding maken Sluit de wii nunchuck zoals dit schema.Stap 3: De Code uploadenStap 4: gedaan!!! U kunt nu de 2 servo
Funtendo - een multistick retro controller voor uw PC

Funtendo - een multistick retro controller voor uw PC

Funtendo is een volledig zelfstandige retro gaming & controller systeem voor uw PC.Het is geschikt voor het gebruik van de originele Nintendo controller, de N64 -controller en de Wii Classic controller op hetzelfde moment!Funtendo is USB powered en b
Aan de slag met de Pocket Mini Computer

Aan de slag met de Pocket Mini Computer

Ongeveer een maand en een half geleden, ik creëerde een project genaamd de Pocket Mini Computer en een Instructable schreef over hoe om het te bouwen. Dit Instructable gaat het hele project een stapje verder door u aan de slag met uw Pocket Mini Comp
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Welkom bij de eerste van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slagDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video g
Bouw uw eigen mini zakcomputer

Bouw uw eigen mini zakcomputer

ooit willen ervaren jaren 70 en 80 computergebruik zonder gehannes met krakende oude hardware en 5,25-inch diskettes?In dit Instructable, zal ik je leren hoe te bouwen en uw eigen mini pocket computer program.Verkennen micro computing met een machine
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Welkom bij de tweede van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: Gamecontrollers hoofdstuk 2Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en vid
Het gebruik van een Wiimote als muis van uw Computer

Het gebruik van een Wiimote als muis van uw Computer

ooit afgevraagd welke leuke dingen je met een Wiimote doen kunt? Zo ja, is dit zeker waar je start-gebruiken als een muis!Stap 1: Stap 1: materialen1. een Wiimote (natuurlijk)2. WiiMotionPlus (eigenlijk is ingebouwd in sommige nieuwe Wiimotes!)3. Blu