USB-Wii Classic Controller (15 / 18 stap)

USB-muis

De HID-verslag "descriptor" is gewijzigd om aan te geven dat het gebruik een muisaanwijzer is. De X- en Y-bewegingen zijn nu relatieve in plaats van absolute. Er zijn slechts drie bits gebruikt voor de muisknoppen (links klik, klik met de rechtermuisknop, Midden tikken) is er ook verticale muis wiel schuiven en horizontaal schuiven (niet echt werkt zonder Logitech drivers, want het is niet een standaard functie).

De gegevensstructuur wordt zoiets als dit:

Bit 7Bit 6Bit 5Bit 4Bit 3Bit 2Bit 1Bit 0
0 byteNutteloosNutteloosNutteloosNutteloosNutteloosMiddelste knopLinker knopRechterknop
Byte 1X as relatieve beweging als geheel getal met voorteken
Byte 2Y as relatieve beweging als Integer met teken
Byte 3Verticale schuifbalk als Integer met teken
Byte 4Horizontale schuifbalk als Integer met teken

De bijbehorende C gegevens struct eruit:

 static struct mouse_report_t { uint8_t buttons; // button mask ( . . . . . M L R ) int8_t x; // mouse x movement int8_t y; // mouse y movement int8_t v_wheel; // mouse wheel movement int8_t h_wheel; // mouse wheel movement } mouse_report; 

De HID-verslag "descriptor" ziet eruit als

 PROGMEM char usbHidReportDescriptor[61] = { // make sure the size matches USB_CFG_HID_REPORT_DESCRIPTOR_LENGTH in usbconfig.h 0x05, 0x01, // USAGE_PAGE (Generic Desktop) 0x09, 0x02, // USAGE (Mouse) 0xa1, 0x01, // COLLECTION (Application) 0x09, 0x01, // USAGE (Pointer) 0xa1, 0x00, // COLLECTION (Physical) 0x05, 0x09, // USAGE_PAGE (Button) 0x19, 0x01, // USAGE_MINIMUM (Button 1) 0x29, 0x03, // USAGE_MAXIMUM (Button 3) 0x15, 0x00, // LOGICAL_MINIMUM (0) 0x25, 0x01, // LOGICAL_MAXIMUM (1) 0x95, 0x03, // REPORT_COUNT (3) 0x75, 0x01, // REPORT_SIZE (1) 0x81, 0x02, // INPUT (Data,Var,Abs) 0x95, 0x01, // REPORT_COUNT (1) 0x75, 0x05, // REPORT_SIZE (5) 0x81, 0x03, // INPUT (Cnst,Var,Abs) 0x05, 0x01, // USAGE_PAGE (Generic Desktop) 0x09, 0x30, // USAGE (X) 0x09, 0x31, // USAGE (Y) 0x09, 0x38, // USAGE (Wheel) 0x15, 0x81, // LOGICAL_MINIMUM (-127) 0x25, 0x7f, // LOGICAL_MAXIMUM (127) 0x75, 0x08, // REPORT_SIZE (8) 0x95, 0x03, // REPORT_COUNT (3) 0x81, 0x06, // INPUT (Data,Var,Rel) 0x05, 0x0c, // USAGE_PAGE (Consumer Devices) 0x0a, 0x38, 0x02, // USAGE (Undefined) 0x95, 0x01, // REPORT_COUNT (1) 0x81, 0x06, // INPUT (Data,Var,Rel) 0xc0, // END_COLLECTION 0xc0 // END_COLLECTION }; 

Enkele kleine wijzigingen werden gemaakt in "usbconfig.h", voornamelijk de leverancier en product-id's werden veranderd om het klonen van een Logitech-muis merk. De product- en vervaardiging snaren werden veranderd maar dit niet doorgevoerd in Windows wijten aan het feit dat Windows update de productinformatie via Windows Update vindt. De lengte van de HID verslag "descriptor" is ook aangepast aan de grootte van de matrix.

Gerelateerde Artikelen

Teensy USB-Wii Classic Controller

Teensy USB-Wii Classic Controller

Ik ben een fan van de Wii Classic Controller, maar ik heb nooit verzorgd moetend draadloze controllers houden betalen voor een occasionele aanval van nostalgie. Zou het niet geweldig zijn als ik mijn Wii Classic Controller via USB kon gebruiken? Dit
Arduino Lens Controller - Zoom/Focus gesynchroniseerd met Wii Classic Controller

Arduino Lens Controller - Zoom/Focus gesynchroniseerd met Wii Classic Controller

mijn Lumix GH2 Micro Four Thirds camera schiet niet alleen fantastische high definition video's, maar met goedkope adapters kan ik gebruiken met oudere manuele lenzen die goedkoop en vaak erg hoge kwaliteit. Ik schiet veel prestaties video's voor mij
USB-Wii Gamepad met behulp van de Arduino Leonardo

USB-Wii Gamepad met behulp van de Arduino Leonardo

Afgelopen weekend heb ik geprobeerd de nieuwe RetroPie op mijn mooie nieuwe Raspberry Pi 3, maar de enige spel controller die ik heb is het oudje Wii Classic Controller; Dus hoe kan ik het converteren naar een normale USB-spelbesturing?Na wat onderzo
USB-Biofeedback Game Controller

USB-Biofeedback Game Controller

Voortbouwend op onze laatste tutorial, die u geleerd hoe te bouwen van een spier-sensor, hebben we besloten om u een project dat echt de vitrines van de kracht van onze spier (EMG) sensoren. Advancer Technologies "USB-Biofeedback Game Controller"
Wii Nunchuk Controller

Wii Nunchuk Controller

Deze tutorial leert u hoe u kunt besturen VEX motoren met een Wii Nunchuk.Het kan erg handig zijn als u wilt controleren uw robot met een Arduino en niet een VEX cortex en controller.Stap 1: materialen Arduino UNOWii NunchukLaptop/ComputerDraadloze M
24-kanaals USB-Connected LED Controller, upto 1A per kanaal

24-kanaals USB-Connected LED Controller, upto 1A per kanaal

Dit apparaat is ontworpen als een veelzijdig high-current LED controller, met de mogelijkheid om te zinken of / en source stromingen tot 1A per kanaal met dissipatie van maximaal 2.5W per kanaal. De verschillende truien en transistor plaatsing mogeli
Bouwen van een USB-6 servo controller

Bouwen van een USB-6 servo controller

Hallo, ik was op zoek naar een servo-controller en vond dit. Ik dacht dat anderen net als ik zou vinden het interessant zijn om te bouwen. Echter, zelfs niet proberen dit te doen indien u geen kennis in de bouw van circuitboards. Het is bassicly een
Arduino Wii Nunchuck controller

Arduino Wii Nunchuck controller

Hoe u kunt besturen 2 servo's dacht dat de wii nunchuck.Stap 1: onderdelen Wii nunchuckArduino2 servoBreadboardJumper dradenStap 2: verbinding maken Sluit de wii nunchuck zoals dit schema.Stap 3: De Code uploadenStap 4: gedaan!!! U kunt nu de 2 servo
Funtendo - een multistick retro controller voor uw PC

Funtendo - een multistick retro controller voor uw PC

Funtendo is een volledig zelfstandige retro gaming & controller systeem voor uw PC.Het is geschikt voor het gebruik van de originele Nintendo controller, de N64 -controller en de Wii Classic controller op hetzelfde moment!Funtendo is USB powered en b
Aan de slag met de Pocket Mini Computer

Aan de slag met de Pocket Mini Computer

Ongeveer een maand en een half geleden, ik creëerde een project genaamd de Pocket Mini Computer en een Instructable schreef over hoe om het te bouwen. Dit Instructable gaat het hele project een stapje verder door u aan de slag met uw Pocket Mini Comp
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slag.

Welkom bij de eerste van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: hoofdstuk 1 aan de slagDeze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en video g
Bouw uw eigen mini zakcomputer

Bouw uw eigen mini zakcomputer

ooit willen ervaren jaren 70 en 80 computergebruik zonder gehannes met krakende oude hardware en 5,25-inch diskettes?In dit Instructable, zal ik je leren hoe te bouwen en uw eigen mini pocket computer program.Verkennen micro computing met een machine
Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Het creëren van animatie en Games: hoofdstuk 2 Game Controllers

Welkom bij de tweede van een multi-delige serie:Maken van animatie en Games: Gamecontrollers hoofdstuk 2Deze serie zal duik in het gebruik van de Propeller microcontroller gebaseerde systemen voor het maken van uw eigen afbeeldingen, animaties en vid
Het gebruik van een Wiimote als muis van uw Computer

Het gebruik van een Wiimote als muis van uw Computer

ooit afgevraagd welke leuke dingen je met een Wiimote doen kunt? Zo ja, is dit zeker waar je start-gebruiken als een muis!Stap 1: Stap 1: materialen1. een Wiimote (natuurlijk)2. WiiMotionPlus (eigenlijk is ingebouwd in sommige nieuwe Wiimotes!)3. Blu