Stap 6: Programmeren van de Arduino en testen van de displays
Open het bijgevoegde schets-bestand in de editor, koppel de controller met behulp van een USB-kabel en druk op de 'Upload' knop. Dit is het cool stukje over met behulp van een Arduino - alles werkt gewoon door zelf!
De schets wordt overgedragen, en het moet beginnen onmiddellijk uitvoeren. In deze stap is een animatie opstarten als een GIF-afbeelding. Dit is wat de startup zou moeten uitzien. U ziet zijn er een paar donkere LEDS in het beeld waar alle van de LEDs verlicht zijn. Dit zijn de LED's die niet zijn aangesloten.
Ik heb ook een debug-functie in de software die wordt afgedrukt de time-out elke keer dat het wordt bijgewerkt via de seriële poort van de Arduino, evenals het opvlammen van de Digital13 Pin elke seconde. Gewoon gebruik maken van de Arduino seriële monitor om te zien de tijd wordt weergegeven.
Het is belangrijk op te merken dat je niet LEDs ziet verlichting omhoog wanneer de controller is wordt aangedreven door de USB-kabel, zoals de LED's worden aangedreven door de verbinding van de externe voeding. Dus voor het testen van de eenheid, laat het apparaat aansluit op een DC power supply. Wanneer het apparaat is aangesloten, elk woord moet oplichten in volgorde, en moet de klok begint te lopen. Als een van de woorden niet oplichten, of deel van een woord niet licht, controleert u de afdrukstand van de LED's, en hun bedrading.
Ik bracht een set van 500 LED's van eBay, en was teleurgesteld met een 8% mislukkingstarief toen ik ze gebruikt. Sommige leveranciers zijn geweldig, en anderen niet. Maar - ze waren goedkoop!