Stap 2: bedrading
Voordat je in de mechanismen van bedrading, door de afbeelding van onshape gekoppeld om te volgen van de afmetingen en de laser gesneden van de auto te gebruiken. Bovendien, bij het starten van uw externe gecontroleerde bluetooth auto, monteren de respectieve berken houten delen als u wilt maken van een houten auto (Zie de inleiding voor de auto-ontwerp).
Bijgevoegd boven is een ruwe schets op de positie van de draden. Eerst, sluit de Bluetooth-module aan het breadboard op positie A 1234 op het klein breadboard. Volgende hechten de jumper draden aan de specifieke plek op het breadboard (groen naar RXD, geel tot TXD, zwart met GND, rode tot VCC).
Bovendien plaats 3 dubbele een batterijen aan op de lege aansluiting. Bovendien, als u verbinding wilt de resterende draden kijk naar de foto. Als u problemen tijdens het verbinden tegenkomt, soldeer de twee draden samen en het zou een verbinding tot stand brengen. De afgewerkte bedrading is aangesloten boven
De Code is hier:
#include #include int bluetoothTx = 1; int bluetoothRx = 0; SoftwareSerial bluetooth (bluetoothTx, bluetoothRx); int Motor1A = 8; int Motor1B = 9; int Motor2A = 10; int Motor2B = 11; void setup {bluetooth.begin(115200); bluetooth.print("$$$"); delay(100); bluetooth.println("U,9600,N"); bluetooth.begin(9600); pinMode (Motor1A, OUTPUT); pinMode (Motor1B, OUTPUT); pinMode (Motor2A, OUTPUT); pinMode (Motor2B, OUTPUT); digitalWrite (Motor1A, laag); digitalWrite (Motor1B, laag); digitalWrite (Motor2A, laag); digitalWrite (Motor2B, laag);} int Markering1 = -1; int veld Markering2 = -1; void loop {if(bluetooth.available()) {char toSend = (char)bluetooth.read(); als (toSend == de ') {Markering1 = 0; Markering2 onderneming = 0; digitalWrite (Motor1A, laag); analogWrite (Motor1B, laag); digitalWrite (Motor2A, LOW), analogWrite (Motor2B, laag);} als (toSend == 'F' || toSend == 'G' || toSend == 'I') {als (Markering1! = 1) {Markering1 = 1; digitalWrite (Motor1A, hoge); analogWrite (Motor1B, 50);}} als (toSend == 'B' || toSend == 'H' || toSend == 'J') {als (Markering1! = 2) {Markering1 = 2, digitalWrite (Motor1B, hoge); analogWrite (Motor1A 50); {}} Als (toSend == 'L' || toSend == 'G' || toSend == 'H') {als (veld Markering2! = 1) {Markering2 onderneming = 1; digitalWrite (Motor2B, hoge); analogWrite (Motor2A, 50);}} anders als (toSend == 'R' || toSend == 'I' || toSend == 'J') {als (veld Markering2! = 2) {Markering2 onderneming = 2, digitalWrite (Motor2A, hoge); analogWrite (Motor2B, 50);}} anders {als (veld Markering2! = 3) {Markering2 onderneming = 3, digitalWrite (Motor2A, laag); analogWrite (Motor2B, laag);}}} }