Stap 5:
Dit is de gewijzigde code dat de regenboog-sectie bevat, dit is ook gebaseerd op Doug's laatste code waarmee u de helderheid van de dag / nacht.
UPDATE 27/10/2013 ***
Ik heb gewoon een Comparateur vlak voor de regenboog die lijkt te hebben het gekalmeerd toegevoegd te proberen en te elimineren van de vertraging veroorzaakt door de regenboog.
De regenboog-code nu verandert de kleur alleen als de seconden = 30.
Lijkt te draaien soepel, maar ik zou hebben om hem te bekijken voor 24 uur om te zien als de bug is opgelost. Vervang het einde van de code met:
********************************************************
/ / Void Rainbow
Als (tweede == 30) {}
analogWrite (blauw, blueNow);
analogWrite (rood, redNow);
analogWrite (groen, greenNow);
redNew = random(255);
blueNew = random(255);
greenNew = random(255);
nieuwe kleuren vervagen
terwijl ((redNow! = redNew) ||
(blueNow! = blueNew) ||
(greenNow! = greenNew))
{
Fade(redNow,redNew)
Fade(blueNow,blueNew)
Fade(greenNow,greenNew)
analogWrite (blauw, blueNow);
analogWrite (rood, redNow);
analogWrite (groen, greenNow);
delay(100);
}
********************************************************
De belangrijke bit is de IF-statement en de vertraging lager dan 100 niet wijzigen, omdat het door middel van een scala van kleuren in de tweede wanneer knipperen zal tweede = 30.
Als iemand met meer kennis van de codering een advies gooien kan zou ik zeer dankbaar.
We zijn allemaal hier om te leren! (met inbegrip van mij :-))
Een belangrijke opmerking is dat omdat de kleur niet is ingesteld tot het einde van de code niet u het zelf controleren ziet, het gebeurt maar je gewoon niet zien :-)
Zo zodra u de eenheid hebt ingeschakeld zal er een vertraging van een paar minuten voordat er iets spannend gebeurt. Zijn het wachten waard.