Stap 5: Aan de slag Minecraft programmeren in python
De gemakkelijkste manier aan de slag Minecraft programmeren in python is om te beginnen met een van de eenvoudiger voorbeeldscripts. Ik beveel een snelkoppeling op het bureaublad maken naar de scripts map (%appdata%\.minecraft\mcpipy voor 1.8) of %appdata%\.minecraft\mcpimods\python voor 1.7.10.
In uw scripts directory, kun je rechts klikken op een script en je moet een optie bewerken met niet-actief . Een leuk script te wijzigen is mijn water gevulde donut script (donut.py). Bijvoorbeeld WATER aan het gras in de tweede laatste regel te maken van een domme gras gevulde donut te veranderen. Je kun dit uitvoeren met /python donut van Minecraft, of gewoon door op F5 te drukken in niet-actief.
Of om een eenvoudige nieuwe script, maak een helloworld.py bestand met uw favoriete tekst-editor (zelfs Kladblok) in de map scripts. Bovenaan te zetten:
De code van de benodigde bibliotheek geïmporteerd. Het invoer ook gunstig alle functies uit de wiskunde bibliotheek, evenals de namen voor alle blokken. Verbinding maken met Minecraft met:
Vervolgens kunt u een "Hello world!"-bericht naar de gebruiker met:
Als u maken van een diamant blok rechts onder de speler wilt, kunt u ook doen:
De coördinaten van de setBlock() en getPos() worden gemeten vanaf de punt van de speler's spawn (dat is dus (0,0,0)).
(Zie voor een lijst met alle namen van het blok dan DIAMOND_ORE mcpi\block.py in de map scripts. U kunt ook rechtstreeks Minecraft blok getallen gebruiken.)
Uw script wilt uitvoeren, opslaan en typt u /python helloworld in jouw Minecraft wereld en druk op enter.
Het is soms nuttig zijn om een hele rechthoekige prisma van blokken tegelijk: gebruik van mc.setBlocks(). Dit uittreksel uit mijn mengersponge.py script tekent bijvoorbeeld een kubus 81 x 81 op de speler positie (het script vervolgens recursief verwijderen--bijvoorbeeld vervangt met lucht--subblocks om te vormen van de fractal-afbeelding in het screenshot):
Technische nota: beginnen met van mc importeren * invoer van alot van spullen (Minecraft, blok definities, Eenheiddefinities, wiskunde) recht in onze naamruimte. Dit is handig voor zich te concentreren op de essentie voor beginners (Onthoud dat ik ga dit gebruiken om te leren van codering voor beginners). Meer geavanceerde gebruikers kunnen verkiezen worden meer pythonic de naamruimten gescheiden houdt brengen in de header:
en vervolgens te starten met mc = minecraft. Minecraft() of zelfs mc = minecraft. Minecraft.Create(), referencement blokken als blok. DIAMOND_ORE, enz.