Stap 2: Opruimen van het model
Hoewel ik had gebruikt Maya, Mudbox en Cinema 4D, dit was mijn eerste ervaring met 3D modellering specifiek. Het doel was om een schone bruikbare maaswijdte van de poten die zou 3D print. Ik werd ingevoerd om Meshmixer, een lief klein programma dat aan de nitty snijdt stenig van opruimen en prepping 3D-netten om af te drukken. Het is basic beeldhouwen gereedschap, mesh verfijning extra, opties voor kopiëren/plakken/mirroring, etc.*
Schoonmaken van het model
Snijden van de gordel tussen de tenen gemaakt een open model (een model met gaatjes) en gezichten aan beide zijden van de tenen moesten worden overbrugd samen en vervolgens opnieuw gebeeldhouwd (in Mudbox) om terug te brengen de curven en het karakter van de voeten. Het gaas daarna moest worden gesloten omhoog opnieuw in een waterdicht model.
Het object effen maken was geen optie omdat ik een holle binnenkant wilde te planten dingen binnen. Dit betekende een diepte van de opdracht (met een negatief getal te extruderen binnen de voet en overbruggen dat nieuwe binnenstebuiten voet naar de buitenste schil, het creëren van een enkele maaswijdte die nog steeds holle is.) (att: diepte geven het verkeerde bedrag zal resulteren in de paddestoel-achtige gruweldaad die u in de afbeelding hierboven ziet. Raak niet in paniek. Z Command en probeer het opnieuw.)
Waarschuwing: Meshmixer is zeer buggy op een Mac. Ik wacht met grote anticipatie voor een versie van het programma dat niet willekeurig crasht zal zelfs bij het openen van een digitaal bestand. In dit geval had ik een PC uitleenartikel te krijgen van mijn project gedaan, en een groot deel van mijn probleem kan ook geweest dat mijn eigen Mac is uit de donkere eeuwen (2008); je moet het te laten uitvoeren, waardoor waarschijnlijk de grafiekkaart pedaal of sommige zoiets is niet snel aan de slag.