Stap 3: Mesh generatie
Hierdoor condenseert alle de essentie van het project. Door het plaatsen van lege ruimten in de juiste plaatsen die we toestaan dat het materiaal om te buigen in verschillende richtingen, waardoor we de gelegenheid om te dekken alle het ontwerpvlak met onze platte componenten. Dit zou niet mogelijk zijn dat als we volledige bladen gebruikten, zoals proberend te buigen het materiaal in twee richtingen automatisch zou leiden tot zeer hoge stress concentraties en uiteindelijk falen van de stukken.
We moeten eerst het genereren van een discrete mesh-versie van het uit het oppervlak model. Voor deze stap heb ik mijn model Fusion 360 naar IGES geëxporteerd en geïmporteerd in Rhino waar het was ook mazen.
Zodra de meshtopologie en de grootte van de driehoekige elementen is bevredigend (Onthoud dat als de elementen te klein zijn zullen ze zeer moeilijk te buigen!), ik de onderdelen gegenereerd door verrekening van elke driehoek aan het interieur en opnieuw verbinden deze met quad elementen. Op deze manier dat we eindigen met een mesh met gemengde elementen gemaakt van driehoeken (de centrum-stukken) en quads spanning in tussen. Eenmaal gemonteerd de driehoeken blijft vlak, terwijl de quads voordat alle het buigen duren zal.