Stap 1: Maken de globaal ontwerp
Het globale ontwerp kan op veel verschillende manieren en op veel verschillende platformen worden ontwikkeld. Voor dit project gebruikte ik Fusion 360 en specifiek de sculpt hulpmiddelen, die bleek te zijn zeer intuïtief en makkelijk te gebruiken. Ik begon met een lofted oppervlak gegenereerd met vier spoor curven. Dit leverde mij een eerste ontwerp-oppervlak dat ik later wijzigen kon voor specifieke vereisten zoals de hoogte en de openingen. De integratie van de T-splines in Fusion maakt het echt eenvoudig te wijzigen van de vrije oppervlakken, en met een beetje moeite kon ik een goed resultaat krijgen met behulp van de grepen van de wijziging die u in de afbeelding ziet.
Ik koos voor deze bijzondere vorm omdat ik wilde weergeven van het volledige potentieel van dit systeem. Dubbel-gebogen oppervlakken zijn notoir moeilijk te bouwen, en de overgang tussen gebieden van verschillende kromming (uit de juiste koepel-vormige steun aan het zadel van de links steun) blijkt te zijn nog complexer. Toch was ik klaar voor de uitdaging.