Stap 4: Bepaal vleugelbelasting kubus
Nu dat je een schatting van het totale gewicht, kunt u de gewenste vlucht afhandeling (beïnvloed door vleugelbelasting) voor het berekenen van de totale hoeveelheid vleugeloppervlak die u nodig heeft voor uw vliegtuig om te vliegen. De beste manier is het gebruik van een online calculator zoals hier:
http://www.EF-UK.net/data/wcl.htm
Sluit uw model gewicht, en experimenteren met verschillende "vleugel gebieden" totdat je een lage vleugel in blokjes laden. Hoe lager hoe beter. Ik probeer altijd om te beginnen met mijn modellen worden in de "zweefvliegtuig categorie", aangezien nadat het gebouwd is het meest waarschijnlijk zal zwaarder dan u berekend, dat zou hem in de "categorie van de Trainer", die naar mijn mening is het beste voor de lol vliegtuigen vliegen.
Ik vond dat 900 vierkante inch zou geven het vliegtuig een vleugel kubus laden als 4.7, die is in de "categorie van de Glider."