Stap 2: Leren over de werking van uw speelgoed
Knopen gemaakt van PCB's en siliconen koepels
In veel bulk vervaardigde apparaten vandaag, lijken knoppen op niets de knoppen die u van RadioShack kopen kunt. In plaats daarvan zijn elkaar grijpende (maar losgekoppeld) sporen geëtst in op maat gemaakte printplaten (PCB's) maken een normaal-open (geen) type schakelaar. Een voorbeeld van deze elkaar grijpende patronen is weergegeven in de vijfde foto van deze stap. Een siliconen koepel, een klein stukje van geleidend materiaal, huisvesting is dan voorzien op de PCB zodanig dat wanneer de koepel wordt ingedrukt, de geleidend materiaal de verschillende sporen op de PCB in elkaar grijpende bruggen, aldus voltooiing van het circuit en sluiten van de schakelaar.
Door het aanpassen van de hoogte, grootte, materialen en andere eigenschappen van de koepel van de siliconen, fabrikanten kunnen het veranderen van de 'feel' van een knop met gemak. Bent u waarschijnlijk te vinden deze overal in je board, omdat ze vrij goedkoop en handig zijn.
Bladveer schakelaars
Een ander gemeenschappelijk soort schakelaar die u zou kunnen vinden, waarmee een ander soort 'gevoel' en naar ik aanneem is een beetje meer duurzaam is, is een bladveer schakelaar, zoals te zien in de zevende afbeelding van deze stap. Hebt u een strip van metaal, zal de dikte en materiaal kenmerken bepalen hoe gemakkelijk het is om te buigen. De juiste combinatie van deze eigenschappen zal resulteren in een strook die enigszins "verend" voelt, wat betekent dat het zal een beetje buigen, maar zal blijven stuiteren terug naar zijn oorspronkelijke vorm wanneer vrijgegeven. Als u een klein stukje metaal op het punt waar de strip te bochten plaatsen, kunt u een switch die open veren totdat u het sluit.
Inzicht in het web van sporen
Elk bord moeten sommige draden vandaan, die elektrische naar en van de Raad van bestuur en andere delen van je speeltje signalen. In het algemeen, kunt u gemakkelijk de printplaat draai en bestuderen van de sporen om erachter te komen welke draad naar welk onderdeel gaat. Het kan u helpen om een tekening van het circuit bord en maak notities over welke draden waar te gaan, en sporen uit het pad van elk signaal rond het bord. Verwijder de silicone koepels tijdelijk om ervoor te zorgen dat u geen "ninja" sporen onder hen niet worden gemist.
Neem de tijd om diagrammen van elk van uw printplaten maken en bepalen welke van de board draden zijn voor grond en welke zijn voor signalen, evenals wat deze signalen vertegenwoordigen. In het algemeen, u moet zitten kundig voor ten minste één draad die wordt gedeeld door diverse componenten te identificeren - dat is de draad van de grond. Ook moet u ten minste één individuele signaal draad per onderdeel.
Wij nemen een kijkje op wat te doen met deze draden in stap 4, dus houd deze diagrammen in de buurt!
Geluid maken-circuits sterk gespecialiseerd
Naast de knoppen en schakelaars in je speeltje moet je ook een bord waarin een kleine, ronde zwarte stip. Dit is een zeer gespecialiseerde chip die bevat alle geluidsvoorbeelden en logica nodig om te schakelen de signalen van de diverse knoppen in werkelijke geluiden. Bovendien, u zal zitten kundig voor een speaker van een soort ergens in je speeltje zoeken. In de volgende stap verwijderen we deze componenten, dus dat kunnen we onze eigen microcontroller in zijn plaats.