Stap 1: Voorbereiden van de onderdelen
De basissjablonen in voor het kostuum werden genomen van Steve Bear op http://www.fps-x-games.com/
Deze waren bewerkt in photoshop en vervolgens opgeschaald in illustrator. De schaalfactor werd bepaald door het meten van de breedte van de borst, binnenkant been en arm lengte van de persoon die het kostuum zal dragen. In dit geval is het JianJian - die 10 jaar oud. De verhoudingen van het kostuum zijn niet hetzelfde als in het spel, dus de schaal voor elk onderdeel: hoofd; lichaam; armen en benen - zijn iets anders. De stukken werden toen aangelegd in illustrator wilt afdrukken op een reeks van A1 vellen van schuimkern. We moesten afdrukken 11 daarvan (met inbegrip van het zwaard). Ik realiseer me dat dit vrij duur is, maar we een relatief goedkope plaatselijke drukkerij hebben. Er zijn verschillende voordelen aan dit materiaal: de kleuren zijn goed en plat; het materiaal is licht en vrij slijtvast; u kunt zeer nette mitred gewrichten door een V-groef aan de achterkant van het bord te snijden en vouwen.