Stap 3: De Wax fase
Zoals u dat dit is het uiteindelijke in de was-cijfer in het detail zien kunt. Dit stadium duurde een lange tijd (ongeveer 2-3 weken) in vergelijking met de eerdere ruw in ik deed in super sculpy die slechts een paar dagen duurde. De cargo-broek nam de langste tijd om te beeldhouwen geloof het of niet, want er is zoveel gaande is met een paar eenvoudige broek in termen van plooien en stiksels etc. Ook heb ik hen meer passend en minder baggy voor een slanker uiterlijk. Ik gebruikte modebladen voor referentie, dus ik zou ervoor zorgen dat mijn spijkerbroek meer realistisch kijken zou.
Allemaal zeer tijdrovend om goed te krijgen!
Speelgoed wax is een vrij trage medium om mee te werken dat is waarom ik alleen graag willen gebruiken op kleinere figuren als deze. Ik gebruik meestal nooit speelgoed wax op schalen groter dan 1:6th (12" lang) tenzij het een klein deel van een grote figuur zoals de handen of een soort accessoire dat geschikt zou zijn voor het medium.
U kunt opmerken dat ik de vorige kanonnen vervangen door de definitieve die ik met de hand gemaakt. Ik besloot dat ik wilde maken van de kanonnen kijken "verbruikte" dus ik opgetrokken weer worden neergehaald in de open positie, klaar voor een nieuwe clip. Ik wilde het eruit alsof het kostte een hoop rondes voor haar om te doden de weerwolf. Deze actie, samen met de verbruikte shell casing op de basis, ik dacht dat het zou echt helpen dit verhaal vertellen aan de kijker.
Ik ben geneigd te denken van de beeldhouwkunst heel graag een acteur die moet communiceren een moment in de tijd, maar niet verplaatsen of een geluid uiten. Bijna als een statische mime! Ik denk dat een waarnemer moet kunnen begrijpen wat er gaande is met het beeld zonder noodzakelijk te weten van het onderwerp of de geschiedenis achter de rug.
Nogmaals, ik voel me dat het is heel belangrijk dat een sculptuur vanuit verschillende invalshoeken werken. Figuratieve beeldhouwkunst, IMO, moet gezien worden in de rondte. Ik vind het belangrijk dat een waarnemer is in staat om te zetten in de afbeelding vanuit verschillende gezichtspunten en dat ten minste 3 uit 4 x bekeken zijn aangenaam om naar te kijken. Voor mij zorgt dit voor een goed geschreven stuk. Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar het is wat ik trachten te doen met mijn werk als ik denk aan een stuk te poseren.
Dit is echt waar je moet van plan bent een pose in je hoofd voordat u begint, maar op hetzelfde moment, flexibel genoeg om wijzigingen tijdens het werkelijke sculpting omdat dingen soms heel anders in het geestesoog dan in het echte leven kijken.
Zoals u in de foto's zien kunt, is dit hoe ver ik nam mijn clay vóór haar molding en gieten een wax kopie te verfijnen.
Omdat ze zo'n een klein stukje op 9" hoog ca., als ik was om haar te brengen naar een fase waar ze bijna klaar was, zou de wax krimpen en vervormen van het definitieve cijfer maken haar blik te mager en onnatuurlijk. Je moet om te voorkomen dat deze gegoten de wax kopie tijdens een punt in de tijd waar de figuur is dicht bij "er" maar heeft ruimte voor aanpassingen. Het helpt ook als u je figuur 3% groter sculpt te compenseren als ik de neiging om het krimpen van de zijkanten en niet op een uniforme wijze...
Wat u niet wilt doen in wax is grote pose wijzigingen: sommige kleine degenen zijn OK: In feite ik veranderd de hoek van haar pols tijdens de wax met weinig inspanning. Je je kan afvragen wat dat rode ding is steken uit haar schouder. Dat is mijn armatuur! Het gebeurt op kleinere cijfers soms dat de armatuur pokes out hier en daar, maar het was niet echt een big deal omdat ik dat zodra wist gegoten in wax gewoon zou een gemakkelijk ding om op te lossen als het simpelweg uiterlijk vertoon opwaarts zoals een hobbel naar beneden worden gesneden...
Hier zijn sommige tussenliggende shots van de wax. U zult merken dat in de finale drastisch ik haar broek stijl meer te zijn veranderde zoals ingerichte lading in tegenstelling tot de meer baggy look zoals in deze foto's. Ook ziet u hoe u de druppels van wax kan zien als ik begin te vormen van de handen rechtstreeks op de kanonnen...
Wat ik deed was zomaar een kopie van de hars van de gun ik maakte en deze vervolgens gekoppeld op de wax, met mijn pen was een kleine druppel wax, welke handelingen bijna als een lijm wanneer geplaatst op hars of kunststof. In principe eindigde het op zoek als het pistool werd vastgemaakt aan de stronk van haar pols. Vervolgens, zoals u van de foto's zien kunt, ging ik verder om de vingers door het vaststellen van sommige lijnen van wax die gaf de indruk van de pezen van de handen uit de pols-gebied. Dan is het gewoon een kwestie van snijden en raffinage met snijwerk en lus tools aan dan meer toevoegen wax waar nodig totdat hij er goed uitziet.
Zoals u van de frontale weergave zien kunt poetsmiddelen de wax echt heel mooi! Dit is vooral merkbaar in de abdominale regio. Met een glad oppervlak op zo'n schaal is echt belangrijk voor het aspect van de schilderkunst tijdens de productie als op zal uiterlijk vertoon van eventuele onvolkomenheden in het oppervlak. Op een figuur als deze, van een jong meisje, een ruw oppervlak kunt maken haar oudere verschijnen dan kunt u...
U zult zich afvragen wat die kleine blauwe gobs zijn?
Gewoon "Sticky-Tac" zijn, de dingen u vinden in de stationaire winkels gebruikt om te zetten van posters op muren enz. Het staat mij samen te stellen mijn figuur in een niet-permanente manier zodat ik kan zorg ervoor dat alle de onderdelen goed passen. De afbraak van delen is heel belangrijk voor de productiefase te soepel gaan...