Stap 3: Werken op de UI.
U ziet een lijst met bestanden in het linkerpaneel. Uitgezocht naar de men welk says Main.Storyboard. (Afbeelding 1)
Terug een zeer lange tijd geleden de UI (gebruikersinterface) te maken met gewoon code was de norm, maar nu Apple heeft gemaakt het zeer gemakkelijk om zowel het ontwerpprogramma en uw app vanaf Xcode. Storyboard bestanden omvatten de UI van uw app. U toevoegen UI elementen in dingen genaamd UIViews die het beheer van deze UI elementen. U kunt vervolgens aansluiten op de elementen van de Gebruikersinterface naar de werkelijke Swift-code hen om interactief te maken. Terwijl de meeste app-ontwikkelaars over de functies van de app zorgen voor het ontwerpen van een functionerende UI, omwille van de leren doen wij het in omgekeerde richting. Eerst zullen we de Gebruikersinterface instellen.
U ziet een tekstvak in de rechterbenedenhoek van het scherm. Daarboven zullen een heleboel elementen van de Gebruikersinterface genaamd objecten. Geef de zoekopdracht 'label' en druk op enter. Moet u het object UILabel pop omhooggaand. UILabels worden gebruikt om tekst weer te geven. (Afbeelding 2)
Sleep het label in het vak Zoeken naar de linker bovenhoek van het witte vak op het scherm weergegeven. (Afbeelding 3)
Trek de rechterrand van het label met behulp van de kleine witte puntjes rond het label aan de rechterkant van het scherm. (Afbeelding 4)
Nu zoeken naar "Button" de zelfde manier die u een label. Sleep het eerste resultaat dat "Button zegt" tot net onder het label. Geen behoefte om te rekken de grenzen van de knop. (Afbeeldingen 5 + 6)
Tot slot voor deze stap kijken afbeelding 7. Zien waar de notitie en klikt u op die. Als u het niet kunt zien, lees dit: In de bovenste werkbalk, in de buurt van de juiste hoek ziet u iets dat eruit als lijnen van tekst die is geselecteerd ziet. Ernaast is een knop met twee overlappende cirkels. Klik op de overlappende cirkels.
Side-by-side met het storyboard moet met dit gebeurt een ander venster pop-up. Je bracht de assistent editor door op die knop te klikken. De assistent editor wordt gebruikt om twee bestanden tegelijk openen, en jongen doet het van pas komen, vooral wanneer het aansluiten van de elementen van de Gebruikersinterface aan de code. Uw assistent editor zal hebben een witte achtergrond, maar ik veranderde mijn in een koeler kleurenschema alleen voor de heck ervan.
Het bestand dat is geopend in de editor assistent heet een weergave-controller. Weergave-controllers zijn bestanden waarmee, Nou, de weergaven in uw app. Elke weergave is een afzonderlijk venster in de app. Bijvoorbeeld in de berichten-app is het eerste scherm met al je chats één weergave, dan wanneer u op een naam klikt het brengt u naar een andere weergave waar al uw berichten met die persoon worden getoond.