Stap 4: Snijden van de Record
Het kiezen van nummers
Er waren verschillende keuzes die leek geschikt is voor dit project. De periode nummers waren al beschikbaar op records (en sommige op wax cilinders). De klassieke muziek en het Scott Joplin liedjes zijn waarschijnlijk moderne opnamen, maar soortgelijke versies kunnen eventueel worden gevonden op records.
Dus mijn lag het accent op de periode klinkende anachronistische omvat die nooit op een record aanwezig zijn geweest.
"Everybody Wants to Rule The World"
"God Only Knows"
"Girls Just Want to Have Fun"
"Fortunate Son"
"Shiny Happy People"
"Tainted Love"
Daarnaast waren er enkele werkelijke periode nummers opnieuw opgenomen voor het spel.
"After You Gone"
"Zal de Circle worden ongebroken" (koor en duet versies)
"Wild Prairie Rose" is een moderne lied gezongen door Jessy Carolina (wie is de zanger in sommige van de vorige nummers) en haar band "Ommie Wise". Het was een leuke touch in het spel.
Helaas komen test-bezuinigingen van de nummers die blijkbaar zijn uitgevoerd door vintage filters met kunstmatige knalt en gekraak niet ook geweldig. Ik zou graag toegang hebben tot de oorspronkelijke opgenomen neemt mogelijk om deze te krijgen te klinken geweldig uit op records (met hun eigen werkelijke knalt en klikken)
Dus verrekend ik met "God Only Knows" en "Will the Circle worden ongebroken" beide omdat ze "live" zonder filters waren en ze de meest herkenbare liedjes uit het spel waren.
Ik realiseerde me ook dat de titels passende beschrijving waren als ik in de laser cutter kamer voor verscheidene uren op eind proberen zat te achterhalen of dit zal werken.
Materiaal
Eerst had ik om ervoor te zorgen dat de materiaalkeuze haalbaar was. Vinyl kan is veel zachter dan schellak en gemakkelijk indrukken met fijnere details. Echter, het is veel gevoeliger voor stof, statisch, en krassen.
Volgens deze hardheid schaal PVC heeft een Shore-hardheid van ongeveer 75 terwijl acryl iets hoger bij ongeveer 85 is.
Schellak records kunnen tot 75% van de Olievul- en schuurmiddelen hebben in een poging om het slijpen van de record naald aan de vorm van de groeven. Ik vond weinig documentatie van de hardheid van schellak aan acryl. Het dichtst ik kwam was deze pagina voor het testen van de hardheid van de lak. De techniek is het gebruik van een aantal tekenen van potloden met verschillende hardheid (9u - 9) en probeert te krabben van de finish (9H is de moeilijkste). De schellak afwerkingen hebben een hardheid van 3B terwijl acryl van 4H - 2H - 3B varieert. Zo theoretisch, acryl is harder dan schellak zodat met behulp van een zware fonograaf afspeler op het materiaal mag niet een probleem vormen.
Ik probeerde om na te bootsen de dikte van de werkelijke records. Uiteindelijk heb ik met behulp van 0,125" acrylplaten (duidelijk was alles wat ze had). Als ik ga dunner, zou ik vrezen dat de etsen op elke kant zou opgaan in elkaar.
Creëren van de geknipte bestanden
Er zijn in principe 3 stappen hier.
1) het gebruik van Audacity het geluidsbestand wijzigen
2) draait het geluidsbestand via python een tekstbestand maken met de geluidsgegevens
3) met behulp van verwerking om te zetten van het tekstbestand in een set van vector PDF's met de groeven
Opnieuw, adviseer ik hoogst dat u controleren hoe amandaghassaei ingedeeld op haar bestanden en programma's om de record te maken.
Ook ben ik niet zeker hoe te voegen een codeblok scroll-kunnen net als in amandaghassaei de instructable. Het kan zijn dat een PRO-functie. Ik zal een link bevatten naar de repository van mijn githud.
https://github.com/UpgradeTech/LaserCutGramophoneRecord-78RPM
First things first, zorg de sinus record testen. Voer het bestand gewoon via de verwerking als de pdf wilt maken. Dit is om ervoor te zorgen dat uw laser cutter vermag gesneden records in de eerste plaats
Als je ongeduldig als ik, is hier hoe ik gemaakt van de bestanden opnemen:
Het is het beste voor wekken te vouwblad zoals "Gramophone Record". Binnenkant, plaatst u het bestand van de Python wavtotext-78test.py. Dan moet je de "LaserCutRecord_78test"-map met het bestand LaserCutRecord_78test.pde verwerking binnen.
Audacity
Ik heb niet zo veel van een probleem om de groeven de niet-versterkte oorspronkelijke geluidsbestand wilt afspelen. Toch is het iets om te kijken in proberen te krijgen beter geluid vanuit de record.
Egalisatie is zeker iets om toe te passen. Alle moderne platenspelers is automatisch van toepassing zijn de RIAA EQ standaard om te temperen bass en treble boost. Dit verbetert de mastering proces zoals hoge frequentie tonen moeilijk zijn te correct schimmel en afspelen. Aangezien ik ben het testen op een moderne platenspeler, heb ik toe te passen en de RIAA EQ-curve omkeren zodat de platenspeler zal het correct afgespeeld.
Echter, windup fonografen werken akoestisch en toevoeging van equalisatie zal leiden tot een blikkerige geluid. De meeste opnames waren niet bestemd voor akoestische afspelen. Uit Wikipedia:
- Het maximale geluidsniveau haalbaar was vrij beperkt is, wordt beperkt tot de versterking van de fysieke gevolgen van de hoorn.
- De energie die nodig is voor het genereren van dergelijke geluidsniveaus moest verkrijgbaar waren komen rechtstreeks van de stylus tracering van de groef. Dit vereist zeer hoge tracking krachten die snel droeg uit zowel de stylus en de record op de laterale knip 78 toeren platen.
- Omdat bass-geluiden hebben een hogere amplitude dan hoge frequentie geluiden (voor de dezelfde waargenomen luidheid), verplicht de ruimte die in de groef is genomen door de lage frequentie geluiden die nodig zijn om grote (beperkende speelduur per zijde van de record) voor de bas notities, nog de hoge frequenties slechts kleine variaties in de groef, die werden gemakkelijk beïnvloed door lawaai van onregelmatigheden (slijtage verontreinigt, enz.) in de schijf zelf.
Hou dit in gedachten als het eindproduct is bedoeld voor windup fonografen.
"Ga naar Effect > egalisatie en selecteer RIAA. Hit van de inverse en toe te passen, u hoort nu de hogere frequenties van uw track gestimuleerd. "
Echter, is iets anders te kijken naar dat voorafgaand aan de aanpassing van de standaard RIAA, verschillende platenmaatschappijen hun eigen egalisatie-standaard hadden. Soms zou je zelfs zien platenmaatschappijen adviseren u om de eigen naalden en fonografen voor "perfecte Toon" te gebruiken. De Audacity wiki heeft een plugin en een tafel voor het herscheppen van verschillende 78 egalisatiecurven. Dit kan zijn iets te onderzoeken wanneer het proberen de beste resultaten te verkrijgen wanneer het spelen op een antieke fonograaf.
Met betrekking tot de amandaghassaei van advies om toe te voegen 2 sec van lege audio naar het begin en het einde van de track, dit is minder noodzakelijk voor 78-toeren als een stilte zal worden uitgestrekt en maak verschillende groeven van in wezen lege data.
Zorg ervoor dat als een wav-bestand in de testmap "LaserCutRecord_78" met de Python-bestand exporteren.
Python
Ik had de gekste bug die ik geïsoleerd naar de Python-bestand. Hoewel het Processing-bestand uitgang op 78-toeren stelt de record gesneden uit het bestand afgespeeld op 45 rpm.
De bemonsteringsfrequentie van het wav-bestand was 22,05 kHz (u kunt dit controleren in Audacity). De bemonstering tarief variabele in het bestand Python was ook instellen op 44,1 kHz.
Aanvankelijk ik rommelde rond met de instellingen in het bestand van de verwerking, maar ze maakte weinig verschil in de PDF's die ze output.
Uiteindelijk, ik gehalveerd de samplefrequentie in het bestand Python 22.05 kHz. De PDF-bestanden bleek onmiddellijk dat minder gecomprimeerd geluidsgolven. Ik knip uit een testrecord en speelde hij in 78-toeren. Vreemd genoeg, het klonk erg langzaam zelfs bij 78-toeren.
Ik nam het op mijn computer en het versneld in Audacity. Ik bedacht uiteindelijk dat hij moest worden gespeeld bij 90 t/min; twee keer zo snel als 45 rpm.
Ik theorie dat er sprake was van een relatie tussen de sampling-snelheid en het toerental. Ik wist dat de samplefrequentie die met 78-toeren correspondeerde moet zijn geweest tussen 22 en 44 kHz.
Als u herinnert aan uw middelbare school algebra, wetende dat bemonstering op 22,05 kHz speelt bij 90 RPM en 44,1 kHz speelt bij 45 RPM, de vergelijking ziet er als volgt uit:
Uitgaande x RPM en y Hz
y = - 490 * x + 66150
Inpluggen in 78.26 RPM voor y (ik woon in een land van 60 Hz)
y = 27802.6 Hz
Ik stopte dit terug in het bestand van de Python met frate = 27802.6
Het werkte perfect op 78-toeren.
Ik weet niet precies wanneer het probleem is in de code, maar als de samplefrequentie van het wav-bestand 22050Hz, uw Python bestand moet de 28702.6 ingesteld als de frate om de record te spelen correct op 78-toeren.
Test record bezuinigingen, zijn daarom essentieel om te zien als uw groeven correct worden geschetst. Voor zover ik weet, is er geen manier om erachter te komen of uw groeven zijn op de juiste snelheid dan spelen. Iets kunt u beoordelen door te observeren hoe gecomprimeerde de geluidsgolven zijn op de pdf van verwerking.
Zorg ervoor dat u de naam van het wav-bestand naar de lijn kopiëren
fileName = "yourfilename.wav" #file worden ingevoerd (dit wijzigen)
Hit Run > RunModule en u moet het txt-bestand dat is opgeslagen in dezelfde map als het bestand Python na een minuut of zo.
Verwerking
Nu open van de "LaserCutRecord_78test" map met het bestand van de verwerking binnen. Kopieer het txt-bestand dat u zojuist hebt gemaakt naar deze map.
Toegankelijk opwaarts naar de Processing schets. Vergeet niet de naam van het bestand dat moet worden geïmporteerd in de Processing schets op uw txt bestandsnaam gemaakt in de vorige stap te wijzigen:
String filename = "yourfilenamehere.txt";
Uitvoeren van de Processing Schets van schets > uitvoeren. De Processing Schets zal output dat meerdere PDF-bestanden elk bevatten de groeven voor uw record. Het laatste bestand bevat de uitloop groove, spindel gat en record overzicht.
Ik zal focussen op de sectie "parameters" als zij betrekking op dit record hebben.
U kunt de bestandsgrootte van elk pdf-bestand onder "numGroovesPerFile". Zoals eerder uitgelegd moest ik beperken tot 5 anders die ik zou verliezen groove gegevens tijdens de overdracht proces en crasht mijn computer vanwege het enorme aantal gegevenspunten. Ik vind het ook nuttig om het te zetten op een hoog nummer, zoals 500, dus een blikje onderzoeken de gehele record tegelijk. Dit kan zinvol zijn als de golven hebben uitgestrekt en stroken met de 78-toeren.
Zoals eerder uiteengezet, moet de samplingRate worden ingesteld op 27802.6.
cutterWidth en cutterHeight alle is afhankelijk van de grootte van het bed van uw snijden.
Met betrekking tot de grootte van het record, ik het gewijzigd heb van de 12" record-specificaties aan een 10"-record. "doorsnede" is de record diameter terwijl "innerRad" en "outRad" zijn de kromtestralen van binnenste en buitenste grooves. Bevestig deze tegen de RIAA normen pagina.
Het is best om de "innerHole" met rust laten en niet kleiner te maken. Acryl is minder vergevingsgezind dan vinyl en schellak en het kunnen vast komen te zitten op de spindel.
De belangrijkste focus is het verkrijgen van de groeven te zijn van een nauwe mogelijk beide 78 records moeten worden gerepliceerd en niet dat de toegenomen aantal groeven uit te breiden naar de label-gebied. Sommige record spelers hebben een rendement van de auto die het onmogelijk maakt om te spelen de record voorbij het label gebied behoren. De toonarm automatisch verhogen en de rust stand terugkeren.
De bovenstaande foto's zijn test records waarin ik probeerde te de groeven dichter bij elkaar plaatsen. De laatste foto is een nogal grappig testrecord die laat hoe ver de groeven zou hebben uitgebreid naar het centrum zien als het waren vervuld.
De variabele "afstand" was de belangrijkste is dat ik heb gewijzigd. Ik heb het momenteel op 2. "amplitude" helpt ook om de ruimte die elke groef inneemt als het beweegt heen en weer verkleinen.
Vele 78s en vroege vinylplaten hebben een excentriek opraken van groove die zou de auto-terugkeer en de cd-wisselaar hebt geactiveerd. Het is waarschijnlijk gemakkelijkst te herscheppen in uw vector programma.
Een ding om op te merken is dat alle de groeven idealiter moeten worden gesneden in één sessie. Afsluiten van de machine misaligns de groeven ooit zo iets. Het is nog steeds speelt, maar kan eventueel mistrack.