Stap 2: Een korte geschiedenis van Records
Ik wil een paar dingen meteen over records. Sommige mensen niet vertrouwd zijn met oudere records kunnen worden en ik zou graag uitleggen wat terminologie. U kunt verder gaan als u niet geïnteresseerd bent.
In de pre-CD en cassette wereld waren records hoe de muziek werd opgenomen en geleverd aan de massa. De elementaire mechanica zijn bedrieglijk eenvoudig en 100 jaar vrijwel onveranderd zijn gebleven. Een medium, tegenwoordig meestal vinyl, zou hebben groeven erin gedrukt die zou een naald te leveren geluid trillen.
Veel van u zijn waarschijnlijk vertrouwd met vinylplaten, de meest voorkomende; 12" LP registreert die spin op 45 toeren singles 33.3 rpm en 7" met het grote gat in het midden. Dit waren de dominante vorm van opgenomen muziek uit de jaren 60 naar de 80s alvorens wordt verdrongen door de bovengenoemde cassette en CD.
Voorafgaand aan deze, dicht bij de uitvinding van het opgenomen geluid bij draaien van de eeuw, en de instelling van oneindige, shellac discs waren de norm en gesponnen op 78-toeren. De hoge snelheid is deels te wijten aan de slechte geluidsgetrouwheid van deze vroege tijdperk; Als meer muziekgegevens door de naald per seconde doorstaat, zou je beter geluid. Het ook deels afgeleid van impuls uit eerdere cilinder opnamen die van ongeveer 90 toeren per minuut gesponnen.
78s zijn het type schijven dat u in oude Tom en Jerry en Looney Tunes cartoons zien zou. Als u uw middelbare school Engels klasse onthouden, koopt Holden Caulfield in een platenzaak.
Echter benadrukken ze dat een van hun kenmerken; als tegen een muur gegooid of laten vallen, zou ze versplinteren zoals platen (vinyl, wordt dat een soort kunststof zou buigen of kromtrekken). Dit zijn ook de aard van de records die u op oude wind-up fonografen/grammofoons spelen wilt.
Daarnaast kon schellak niet omgaan met sterk gecomprimeerde geluid zonder geconfronteerd met een significante daling van de geluidskwaliteit. Echter sommige 33's bestonden die gemaakt zijn uit een zachtere versie van schellak zoals Vitafoon de filmsoundtracks.
16 rpm is bedoeld voor gebruik door blinden voor "talking boeken", die zoveel mogelijk op één schijf gecomprimeerd. Deze praktijk voortgezet tot de jaren 1970, dat is waarom u soms een 4-speed record speler zult tegenkomen.
Er zijn twee hoofdtypen van fonografen; opzichtige degene met de grote akoestische hoorns die is verzonken in het openbare bewuste en meer bezadigde degene met de interne hoorns. Daarbij zie je ze beide in Bioshock Infinite. Gek genoeg, degene met de grote hoorns werden beschouwd als grote, onaantrekkelijk en enorme stof-verzamelaars. De Hoorn werd onhandig gevormd en deed niet slaan goed die heeft geleid tot ontbrekende of geneukt-up oude hoorns. Geheel, hebben de Luteces met een interne hoorn in hun laboratorium.
Voordat u probeert, kunnen niet vinylplaten worden afgespeeld op een fonograaf aangezien snelheden niet verstelbaar van 78 waren (dus iedereen als chipmunks klinkt) en dat vinyl is veel zachter dan schellak en heeft veel kleiner groeven (dus de naald zal Guts uit wat van uw record blijft).
Hoewel 78s breekbaar waren en kon slechts 2-3 minuten muziek per zijde (typische singles werden 10 ", meer Opera werken waren op 12" records) houden ze waren zeer populair (zo opgenomen muziek nooit te hebben bestaan voordat; alle muziek was "live") en voortgezet tot de jaren 60 worden geproduceerd.
Bioshock 1en 2 plaatsvinden in het hart van de "oorlog van de snelheden" van de 40s tot de jaren 60. Technologie had verbeterd zodat records kunnen worden gemaakt met een lagere snelheid behoud en verbetering van de audio trouw. Columbia records (Ja, Columbia records is een echte en een van de oudste platenmaatschappijen dat nog steeds bestaat vandaag; een van hun nieuwste releases was willekeurig toegankelijke geheugens) introduceerde de nieuwe "microgroove" 33.3 rpm 12" record. Zij werden de LPs (EP) genoemd, omdat ze maximaal 20 minuten per kant spelen kunnen. Het gebruik van vinyl toegestaan ook meer groeven te worden verdicht per inch zodat meer spelen tijden en duurzamer schijven (velen werden aangeprezen als "niet-breekbare" ten opzichte van de fragiele 78s). Echter RCA Victor, verkocht de 7" 45 rpm één die goedkoop popmuziek aangeboden voor tieners. Dit is de reden waarom 45s traditioneel de grote centrum gat waardoor hebben voor eenvoudiger behandeling door jukeboxen.
Veel van de Bioshock soundtrack vindt u op 78 en 45 singles als gevolg van deze, hoewel oudere nummers oorspronkelijk op de 78s uitgebracht werden. LPs met deze nummers zijn meestal compilatiealbums van oudere heruitgaven of nieuwe re-opnamen.
Gedurende deze tijd, vele platenspelers en etiketten aangeboden 3 snelheden om te zien wie zou winnen uit. Bovendien, ten opzichte van de LP, werd 78s bekend als SPs (standard play). 10" 33's stonden bekend als EPs (extended play) zoals hierin minder muziek dan volledige albums, maar meer dan een enkele.
Het grote aantal fonografen liegen over in Bioshock 1en 2 betekent dat de muziek was waarschijnlijk op de 78s. Er zijn een paar van jukeboxen, maar er waren beschikbare versies die 45s en 78s zouden kunnen spelen. Bioshock 2 heeft ook een aantal extra voorbeelden van verschillende platenspelers.
RCA Victor en Columbia uiteindelijk verzoende en begon de productie van elkaars snelheden, 45s waren goed voor singles van populaire muziek en LPs toegestaan voor soundtracks en langere albums. 78s uiteindelijk stierf uit, hoewel sommige nog steeds werden geproduceerd in 3e wereldlanden zoals Afrika, India en de Filippijnen. Kunstenaars uit de jaren 60 zoals the Beatles op 78s zijn zeer zeldzaam en zeer inbaar.
Ik heb al een zeer eclectische (en groeiende) platencollectie die geïnspireerd mijn om dit project te doen. Ik ben het op dit moment curating op www.rapturerecordssonorousinc.tumblr.com