Stap 7: Verbetering van de controle van de robot
Het lijkt misschien een beetje vervelend te treffer naar de steken toonsoort telkens als u wilt verzenden van gegevens via de seriële monitor. Dit was het enige nadeel van de controle van de robot en ook, je niet kunt dragen uw PC overal. Dus om dingen beter, ik joystick-controle ingevoerd om de robot. U kunt kopen een een duim joystick module voor ongeveer $2. Rest alles zal hetzelfde zijn.
Hier kan je de joystick-module.
Neem uw basisstation (Nano + zender), en haak de joystick van de duim bij het basisstation volgens het fritzing diagram die ik heb gemaakt. Zodra alles wordt vastgehaakt, u kan bevatten uw controller in een vak of een 3 D afgedrukt mooie vak, als je geluk hebt een 3 D-printer. Ik maakte mij uit karton. Het kan niet goed uitzien, maar werkt prima voor mij.
Er is geen behoefte om de code van de ontvanger te wijzigen, ik heb de zender code zodat zal er geen behoefte om het te veranderen.
Ik heb niet de schakeloptie pin aan mijn joystick-module, zodat ik niet in het schakeldiagram opnemen. Maar als je hebt, kunt u het enkele baan, door de pin-switch aansluiten of de digitale pennen en de waarde van de schakeloptie met behulp van de functie digitalRead te lezen.
Eerst uploaden van de code van de JoystickTest op uw basisstation en de seriële monitor meteen open. Noteer de waarden voor de verschillende ontwerpresoluties (vooruit, links, rechts en terug) van de seriële monitor. Als je dezelfde waarden als me, prima. Als u dat niet doet, wijzigt u de waarden naar uw waarden in de code van de RFwithJoystick in de 'als' functie.
Bedankt voor het kijken! Post uw vragen hieronder of verstuur me bij vinutyagi