K'Nex Fruit Machine (Mark 3)


INTRODUCTIE

Het doel was om het produceren van een machine die kleiner en lichter dan zijn twee voorgangers, K'Nex fruitautomaat (Mark 1) en K'Nex fruitautomaat (Mark 2 was).

Net als de vorige versies, was de machine ontworpen als de bouw vorderde. Het is niet doenlijk om een stapsgewijze opeenvolging van de constructie als gevolg van de complexiteit ervan, en het doel van deze 'Instructable' is te presenteren van de verschillende technieken van K'Nex, die naast het geven van een beschrijving van de machine zijn gebruikt. Het zal hopelijk inspireren sommige eigenaren van K'Nex om creatief in plaats van gewoon de instructies te volgen.

Het was de bedoeling dat de machine draagbare zijn zou, maar als één persoon te tillen, een latere afspraak met een chiropractor zou waarschijnlijk vereist. Het was ook bedoeld als een desktop-versie, maar het Bureau zou moeten worden heel sterk. De afmetingen zijn 26"(66cm) breed, 36" (91cm) diepe en 42"(107cm) hoog (naar de top van de fascia - 53" (135cm) naar de top van de sleuf). Het is veel compacter dan de vorige versies.


K'NEX technieken & TIPS

Vak structuur

De structuur van een vak is gebruikt voor het frame (Zie de afbeelding 12). Deze methode produceert een zeer sterke aangrenzende kubussen met behulp van tegenovergestelde diagonale staven die loodrecht op elkaar. Deze structuur kan niet worden gebruikt in de buurt van de rollen, omdat zij moeten ruimte om te draaien, en dus de rechterkant van de machine wordt gevormd uit een grote waaier van blauw-staaf-zijdige kubussen, stijfheid te geven aan de gehele machine. De basis wordt gevormd uit rood-staaf-zijdige kubussen, geven een gezonde basis voor wat een zware constructie.

K'Nex sjorbanden

Er zijn twee K'Nex ratelsleutels in de machine (onderdeelnummers 91307 & 91290): één voor de spel timer en één voor de demping van de wieg van de pay-out.

Het plaatsen van de ratel in de versnelling trein moet enige aandacht. Als de ratchet is ook geïnstalleerd in de buurt van de drijvende versnelling, zal er teveel verkeer in die versnelling voordat de ratchet bezighoudt, maar als het te ver beneden de gear trein geplaatst, te veel kracht nodig zal zijn voor het goed te laten werken. Alleen door proef is de beste positie gevonden, want het hangt de stuwende kracht en de aard van het vliegwiel.

In de wild timer heeft de gear trein een rode versnelling (34-tands) rijden een blauwe spullen (14 tanden). Op deze tweede is schacht een andere rode versnelling die netten met een blauwe tandwiel op een derde as. Het is op deze derde as dat de ratel heeft gelegd. Er zijn twee meer rode versnellingen in de trein, eindigend met een vliegwiel (d.w.z. een witte connector met acht blauwe staven rond de rand, met een wiel 1" aan het einde van elke één - zie afbeelding 8).

In de wieg-demping versnellingsbak, die ook gebruikmaakt van rode en blauwe versnellingen, de ratchet best werkte op de 4e as.

Het lijkt misschien een goed idee om de olie de ratchet zodat het beter functioneren. Niet doen. Wat er gebeurt is dat de olie maakt de twee componenten plakken aan elkaar en het werkt niet helemaal goed (het is erg schokkerig).

Een staaf koppelen aan een verbindingslijn

Als een staaf op een rechte tweeweg connector is aangesloten, is het vrij gemakkelijk te trekken (in de richting van de staaf). Als dezelfde stang is gekoppeld aan een connector die een sleuf aan weerszijden van de staaf heeft, moet het hele hijs zootje van kracht om het te verwijderen omdat de andere "slots" de join strakker maken. Als, echter, is een groene staaf (zeg) ingevoegd in elke sleuf aan weerszijden van de staaf, is het uiterst moeilijk terug te trekken de staaf. Deze techniek is gebruikt waar een sterke join vereist is. Zie de 15e (laatste) foto.

Dalende ballen

K'Nex ballen zijn gemaakt van helften die samen duwen. Als ze bang in elkaar of hit iets hard, de helften kunnen afkomstig zijn uit elkaar, beide iets (meestal het geval) of volledig.

Wanneer een ingevoegde bal tegen een bal van de volledige reserve valt, het stuitert naar beneden van een 'windlijnen-tube' die zijn val breekt als het landt in de 'cash'-vak. Dit 'windlijnen-tube' wordt geïllustreerd in het 14e (voorlaatste) beeld, maar er zijn vele andere manieren om hetzelfde effect te bereiken.

Kleurenschema

Allermeest naar de K'Nex-stukken komen in standaardkleuren, maar veel vak kits gebruiken een verscheidenheid van andere kleuren. Dit kunnen heel moeilijk om over te komen in elke hoeveelheid. Er genoeg van het alternatief-gekleurde stukken, een combinatie van voornamelijk zwart en grijs componenten is gebruikt op de voorzijde van de machine zodat het lijkt op een oude mechanische eenarmige bandiet, zij het iets groter. Op het eerste gezicht is het niet duidelijk dat het is gemaakt van K'Nex.

Het combineren van staven

Als een bepaalde lengte van gecombineerde staven vereist is, kan veel trial and error worden betrokken om te vinden van de beste combinatie. Er is een link naar een PDF-bestand waarmee een nuttig tabel aan het einde van deze nota's.

Op zoek na uw stukken

De meeste van de gebruikte in deze constructie onderdelen zijn tweedehands, hebben al gekocht van eBay of bij kofferbakverkoop ("trunk"). Aan het eind van deze nota's is er een link naar een ander PDF-bestand, waarin wordt uitgelegd hoe te verzorgen van uw stukken.


VOLGORDE VAN DE BOUW

De etappes waren als volgt met het kader worden gebouwd als de stadia gevorderd:

  • De rollen
  • De reel spinners
  • De reel remmen
  • Het handvat
  • De gids van de handgreep
  • De demper handvat
  • Het mechanisme dat de reels draait
  • De spel-timer-cam
  • De spel-timer-versnellingsbak
  • De spel-timer reset
  • De pay-out wieg
  • De pay-out cradle vergrendelen en vrijgeven van mechanisme
  • De pay-out mechanisme
  • De pay-out wieg demper
  • De sleuf
  • De sluis greep
  • De pay-out reserveren chutes
  • De pay-out levering parachute
  • De pay-out lade
  • De 'windlijnen-tube'
  • De cash-box
  • De symbolen
  • De fascia
  • De awards en instructies kaarten


SPEL REEKS

De greep-vergrendeling wordt opgeheven wanneer een bal wordt ingevoegd.

Wanneer de greep wordt getrokken, wordt de volgende acties plaatsvinden:

  • De sluis greep is opnieuw betrokken
  • De spel-timer wordt teruggesteld
  • De versnellingsbak handvat-demping wordt teruggesteld
  • In de vorige wedstrijd won ballen worden aangevuld uit de reserve
  • De bakermat van de pay-out wordt teruggesteld
  • De rollen zijn gesponnen

Wanneer de greep wordt geretourneerd:

  • De wild timer begint
  • De eerste reel stopt
  • De tweede spoel stopt
  • De derde reel stopt
  • De bakermat van de pay-out wordt vrijgegeven
  • Als er een winnende combinatie weergegeven op de rollen, worden het overeenkomstige aantal ballen vrijgegeven

Het spel duurt ongeveer 11 seconden vanaf de invoegpositie van de bal voor de levering van ieder winnen.


VOEDINGSBRONNEN

Geen elastiekjes of de elektromotoren hebben zijn gebruikt. De machine maakt gebruik van een gewicht te helpen terugkeer handgreepsteun nadat het is getrokken, een ander gewicht voor het aandrijven van de wild timer, en twee lichte gewichten ter bevordering van de haspel-remmen te vestigen op de reels. Er zijn ook verschillende Contragewichten. De spin van de rollen ontvangt macht van de neerwaartse trek van het handvat.


DE SLEUF

Nou, het is niet echt een slot, het is een gat...

Als het handvat wordt getrokken zonder een bal hebben aangebracht, zal het sluiten (tenzij het echt moeilijk, in welk geval het zal dalen tot stukken getrokken is). De vergrendeling wordt opgeheven wanneer een bal wordt ingevoegd. Dit kan worden gezien in de video van 2m 1s - de lock - in de buurt van de rechterbovenhoek - om te verplaatsen maar nadat de bal is ingevoegd kan worden gezien, en terug te keren net nadat de greep is getrokken.

Ingevoegde ballen roll in de uitbetaling reserve, en wanneer dit vol is (het bezit 39 ballen) vallen zij een 'windlijnen-tube' in een cash-box (OK - de benaming van het muntstuk is ballen, maar je krijgt de drift...).


DE WILD TIMER

De timer is vereist voor het besturen van het spel reeks, nadat de greep is getrokken. Het blijkt een lange cam die releases van de drie rollen één tegelijk en geeft vervolgens de bakermat van de pay-out. De timer maakt gebruik van een versnellingsbak die wordt aangedreven door een gewicht (gevormd uit vier pneumatiek middellange wielen) en maakt gebruik van een ratel K'Nex.

De cam strekt zich uit over alle drie rollen en is opgebouwd uit witte verbindingslijnen die worden samengehouden door witte staven. Elke witte aansluiting (met uitzondering van het einde degenen) heeft ten minste twee witte staven het klemmen aan de vorige en volgende, de witte staafjes wordt gespreid over de lengte. Om ervoor te zorgen dat de witte staafjes zijn greep zo strak mogelijk, zijn groene staven geplaatst in elke lege sleuf van de wit-connector. De resulterende eenheid is lang, sterk en bestand tegen torsie. Een voorbeeld van de methode van de bouw (zonder een groene staven) kan worden gezien in de 13e (weovergaan) afbeelding.

Witte stangen werken beter dan om het even welk van de andere lengtes omdat de uitstekende uiteinden tussen de witte connectoren passen terwijl de connectors strak langs de lengte van de cam aangrijpend.

De cam is heel moeilijk om te bouwen omdat veel van de witte staafjes moeten worden ingevoegd in twee aangrenzende witte connectors "slots" op hetzelfde moment. Het geheim is om een ander staaf te duwen van de witte stok in plaats door te duwen naar beneden langs de lengte gebruiken.

Cam van de machine kan worden gezien in actie in de video van 3m 52s.


HET HANDVAT

Veel van de grootte en het gewicht in de vorige twee machines waren te wijten aan de chunkiness van de componenten, met name de greep die had om een zwaar gewicht te heffen.

In deze machine, het handvat is licht en dun, en dientengevolge moet hebben van een gids, zodat het niet teveel buigen. Het nadeel is dat het zware gewicht die nodig zou zijn om het terug naar de startpositie niet steunen. De speler wordt dan ook verwacht om te helpen het handvat om terug te keren - dit is niet een probleem omdat het instinctieve anyway. Een versnellingsbak met een vliegwiel wordt gebruikt om het vocht van de greep van terugkeer. Het gewicht dat helpt om de ingang te retourneren bestaat uit tien pneumatiek grote wielen, op een grijze rod opgestapeld.


DE ROLLEN

In de vorige twee incarnaties van de machine, de rollen werden geconstrueerd ongeacht hun uiteindelijke gewicht, vereisen nogal een grote troepenmacht te draaien, en zware remmen ze vertragen.

Om de rollen zo licht mogelijk zijn in deze versie van de machine, is het aantal aansluitingen op de buitenkant van de rollen minimaal, de symbool-kaarten worden gebruikt om sommige stijfheid. De symbolen zijn niet gelamineerd, opnieuw ter vermindering van het gewicht.

De reel rem bestaat uit connectoren in plaats van een wiel, waardoor de vereiste breedte, weer helpen om het gewicht te verminderen.

De breedte van elke vergadering van de reel is dat van een rode staaf (plus de connectoren). In de eerste fruitautomaat was de breedte van gekoppelde rode, blauwe en witte stangen, en in de tweede die van lid van de rode en groene staven.

Deze kleinere, samen dichter-rollen hebt ingeschakeld een smaller machine te bouwen.

In de vorige versies van de machine, een zwaar gewicht groeide op als het handvat werd getrokken, en toen het werd uitgebracht, de kracht die wordt gebruikt voor het draaien van de reels. Dit maakte de componenten, stevige en zware, verhoging van de grootte en het gewicht van de machine.

In deze machine is het de neerwaartse kracht van de greep die wordt gebruikt voor het draaien van de reels. Het heeft het nadeel dat een zachte pull nauwelijks spin produceren zal, maar in de praktijk spelers meestal niet om dit te doen - maar hey, dit een leuke is bouw, niet een commerciële gaming machine!

Soms (niet heel vaak) een reel stopt tussen symbolen. In eerdere versies van de machine een onverwachte pay-out zou hebben geleid, maar met deze zullen de gewraakte haspel worden stootte in positie als het anders in een dubbelzinnige grootte van win resulteren zou.


DE PAY-OUT

Nadat de rollen hebben gestopt, is de wieg van een pay-out verlaagd tot het testen van de diepten van de uitgelijnde "slots" in de rollen, hoe dieper de ondiepste sleuf hoe hoger de pay-out. De wieg is verlaagd zachtjes (met behulp van een versnellingsbak met een K'Nex ratchet) zodat de schok niet te aan de release van de pay-out tornen doet. Het is belangrijk dat de wieg niet buigen of vervormen (anders de pay-out zou grillige) en dit is waarom het is heel zwaar en robuust, zij precies evenwicht.

Ballen zijn vrijgegeven door hen een parachute afrollen. Er is een barrière aan het einde van de parachute en andere barrières tussen de tweede en de derde, vierde en vijfde en de achtste en de negende ballen (Zie de 10e foto).

Als de overwinning twee ballen is, de wieg (die langs het midden is gedraaid) op de rollen wordt verlaagd, zodat de einde-barrière is opgeheven hoog genoeg om twee ballen, maar niet zo hoog dat de barrière tussen de tweede en derde ballen ook wordt opgeheven.

Als de overwinning vier ballen is, is een beetje meer de wieg verlaagd zodat de eerste twee belemmeringen worden opgeheven.

Als de overwinning acht ballen is, krijgt de barrière tussen de vierde en vijfde ballen ook verhoogd.

De barrière tussen de achtste en negende ballen alleen krijgt aan de orde gesteld aan het begin van elk spel, als betaald-out ballen worden aangevuld. Wanneer dit wordt opgeheven, wordt de tweede en derde belemmeringen worden ook opgeheven de eerste barrière resterende waar het is zodat er geen ballen roll-out.


RANDOMNESS

De belangrijkste bron van de willekeur komt uit de kracht waarmee de greep wordt getrokken - hoe groter de kracht, hoe sneller de cilinders draaien.

De tweede belangrijkste bron komt uit de vertraging tussen de schuifstang (die begint de rollen spinnen) en terug te zenden, omdat het spel timer begint slechts wanneer het handvat is teruggekeerd.

In de praktijk is de combinatie van de symbolen op het einde van een spel onvoorspelbaar.


DE CIJFERS

De symbolen op elke rollen en de awards zijn:

 Reel 1 Reel 2 Reel 3 8 8 8 A W A R D S 2 4 0 0 2 2 888 = 8 balls 488 = 4 balls 2** = 2 balls 8 0 0 884 = 4 balls 484 = 4 balls *2* = 2 balls 4 8 0 848 = 4 balls 448 = 4 balls **2 = 2 balls 8 4 4 844 = 4 balls 444 = 4 balls 2 0 0 4 2 2 where * is a symbol with red lines, i.e. not 0 and so the number of symbols on each reel is: Symbol Reel 1 Reel 2 Reel 3 8 3 2 1 4 2 2 1 2 2 2 2 0 1 2 4 - - - Total 8 8 8 
 The number of ways of winning 8 is therefore 3x2x1 = 6 The number of ways of winning 4 is the number of ways of getting 4 or 8 on each of the three reels minus the number of ways of winning 8, i.e. 5x4x2 - 3x2x1 = 34 The number of ways of winning 2 is the number of ways of getting 2, 4 or 8 on each of the three reels minus the number of ways of winning 4 or 8, i.e. 7x6x4 - 5x4x2 - 3x2x1 = 128 There are 8x8x8 = 512 combinations, and so the chance of a win is (6 + 34 + 128) / 512 = 0.33 and the expected return is (6x8 + 34x4 + 128x2) / 512 = 440 / 512 = 85.9% 
Labels: Fruit, Machine, Knex

Gerelateerde Artikelen

K'Nex Fruit Machine (Mark 2)

K'Nex Fruit Machine (Mark 2)

IntroductieDit is een werkende fruit machine die bijna volledig van K'Nex is geboekt - de alleen niet-K'Nex-onderdelen zijn de etiketten en twee kleine elastiekjes. Geen van de stukken van K'Nex is gewijzigd op enigerlei wijze.Iets kleiner dan mijn e
K'Nex Fruit Machine

K'Nex Fruit Machine

Dit is een werkende fruit machine die vrijwel geheel uit K'Nex bestaat. Het is zo groot dat het blijven op de kamer (die heeft een betonvloer) moeten zal voor ooit.De machine uitbetaald in ballen, de grootte van de winst wordt het laagste cijfer dat
Spinnen Push Lift: Een K'nex bal Machine Lift

Spinnen Push Lift: Een K'nex bal Machine Lift

Dit is de tweede van een reeks van 3 nieuwe liften op onze k'nex bal machine onmogelijk.Deze lift is vrij klein, waardoor het handig voor die kleine ruimtes waar u aanbrengen de bal net een klein beetje wilt omhoog gaan. Nu, ik weet dat je misschien
Buigbaar spiraal | Een K'nex bal Machine-Element

Buigbaar spiraal | Een K'nex bal Machine-Element

moeilijkheidsgraad: zeer moeilijkHallo! Hier is het laatste element van mijn k'nex bal machine 3XODUS. Het is een spiraal maar maakt geen gebruik van een buis. Dit was een grote uitdaging want ik moest de vorm en helling correct of de bal niet zou af
K'nex ball machine Maximum

K'nex ball machine Maximum

Hallo collega Knex' verslaafden,Ik ben er trots op om u te presenteren "Maximum", een "rond-de-kamer K'nex bal machine", de grootste machine van de bal die ik heb gemaakt tot nu toe. Het heeft me 7 maanden in beslag genomen. Aarzel nie
Under the Sea - A K'nex Ball Machine

Under the Sea - A K'nex Ball Machine

Ik ben voor mijn vijftiende instructable Under the Seapresenteert met trots.. .my recentste K'nex bal machine! Deze bal machine bevat vier liften (met inbegrip van een nieuwe), acht paden en enkele nieuwe/gewijzigde elementen overeenkomen met mijn wa
K'nex ball machine Canopy

K'nex ball machine Canopy

Hallo iedereen,Ik ben trots om u luifel, een nieuwe vorm van K'nex bal machine te presenteren. Hopelijk u bevalt. Als u vragen hebt, stuur een reactie.Luifel is mijn inzending voor de wedstrijd van de Gemeenschap: Toy staven en verbindingslijnen. Ik
De apocalypse - een K'nex bal machine

De apocalypse - een K'nex bal machine

Welkom op mijn instructable.Hallo, mijn naam is Guus en ik ben de bouwer van 'De apocalypse'. Ik ben 14 jaar oud en ik woon in Nederland, dus mijn Engels is niet zo groot. Maar ik hoop dat u zult begrijpen het en zitten kundig voor volgen naar de opv
Big Wheel reuzenrad | Een K'nex bal Machine-Element

Big Wheel reuzenrad | Een K'nex bal Machine-Element

Hallo! Hier is een element van mijn K'nex bal machine Freestyle! Het stond in een pad 3 waar het bracht de bal aan de witte vloer aan de onderkant. Ik heb gemaakt het omdat ik echt wilde om een gebruik voor hen wielen te vinden! Een nadeel aan dit wa
K'Nex klauw Machine spel

K'Nex klauw Machine spel

Controle het uit jongens, maakte ik een K'nex klauw Machine spel voor een klassenproject met behulp van K'nex stukken, een Arduino board, en een aantal diverse dingen die ik in een ongewenste lade gevonden. Aangezien velen van u daarom verzocht hebbe
K'nex Ball Machine: Concatenation (Pictures)

K'nex Ball Machine: Concatenation (Pictures)

Ik bouwde een K'nex bal machine dat ik bel aaneenschakeling. Het heeft 3 netwerken en 10 paden. Het werkt niet en mijn andere machines van de bal, maar ik denk dat het is cool toch! Bij het bouwen van aaneenschakeling, ik probeerde iets ik nooit eerd
Korte Start Arm Lift: Een K'nex bal Machine Lift

Korte Start Arm Lift: Een K'nex bal Machine Lift

Hallo!Welkom bij de eerste lift van een reeks van 3 nieuwe liften op onze k'nex bal machine onmogelijk!Deze lift heet de korte Start Arm lift omdat er a...short... beginnen! Wij hopen dat u veel plezier deze lift bouwen. Dus voor nu, gewoon kijken na
Clamor- a K'nex Ball Machine

Clamor- a K'nex Ball Machine

Hallo! Dit is de Clamor, mijn muzikale K'nex bal-machine. Het is een vermelding in de zorg het verplaatsen contest, dus overweeg stemmen. Het omvat toeters, trommels, een driehoek en andere luidruchtige elementen. De beste manier om ervaring van de m
K'nex ball machine Impossible

K'nex ball machine Impossible

Hoi!Na 10 maanden van werk, we zijn trots om u onze grootste k'nex bal machine: niet onmogelijk! Dit is verreweg onze grootste k'nex bal machine ooit, en heeft: 13 paden, 7 liften verdeeld in 2 netwerken. De hele zaak draait op 2 motoren, maar een 3e