Stap 68: Software: raster animatie: einde Blast
Wij willen kunnen wijzigen van de richting van de animatie, zodat we kunnen een verwijdering van de kop af een pod detecteren en voer deze animatie. Aangezien er kopjes aan elke kant van de tafel, moeten we zitten kundig voor welke richting deze animatie reist instellen. In deze stap die ik u slechts tonen zal hoe de animatie zelf werkt en dan later op ik zal u tonen hoe te combineren met de RGB-peulen te lopen deze animatie wanneer een kop is verwijderd. Deze functie neemt één parameter 'kant', die welke kant van de tafel de animatie bepalen zal naar reizen moet. Als u de constante MASTER_SIDE (1) doorgeeft, zal de animatie van de secundaire zijde naar het master kant en het einde er reizen. De constante SECONDARY_SIDE (2) zal reis van de master kant naar de secundaire zijde.
Functie-aanroep
End_Blast (UINT8-kant)
Locatie van de code
LED_Graphics.c
LED_Graphics.h
Uitvoering
Dit is een algemene animatie dat in het grootste deel van het programma moet worden geplaatst. Hierdoor zal de functie voor het bijwerken van de animatiereeksen elke keer dat het programma doorlopen de belangrijkste routine. Als de animatie is voltooid of een andere waarde dan 1 of 2 is overgegaan, wordt gewoon een 0 geretourneerd. Als het is bezig met de afronding van een animatie, wordt dezelfde waarde als het wat was aangenomen erin (een 1 (MASTER_SIDE) of een 2 (SECONDARY_SIDE)) geretourneerd. Hierdoor is ons te houden van de stand van deze animatie in andere functies.