Stap 5: Hoe om te luisteren, deel 2: Nee, serieus, luisteren.
Eerst luisteren via. U kan voortaan allemaal als "goed groot, Kyle. U enkele luidruchtige dingen opgenomen. Ik verwacht dat ze als luidruchtige, en ze waren luidruchtig. Fijn artistiek werk er. * traag clap * ".
Ja. OK. Het is niet precies muziek (met uitzondering van de inductie microfoons op de 3D-Printers, maar soms auditieve serendipity gebeurt), zal ik toegeven. Maar er zijn andere dingen om naar te luisteren.
In plaats van het luisteren voor melodie/harmonie/etc, is het tijd om zich te concentreren op het timbre. (Draai aan de persoon je buurt, en laten het woord "timbre". Vervolgens hebben ze zeggen, dan u zegt hoe je dacht dat het zou klinken. Ik zweer dat de uitspraak zal altijd verschillen. Ik ben niet zeker dat ik zelfs spreken dezelfde manier tweemaal, ooit.)
Anyways, timbre is over de "kwaliteit" van een geluid. In plaats van toonhoogte en volume/intensiteit is het alles anders.
Ja, het is echt dat abstract.
De eenvoudigste manier om de klankkleur te begrijpen is door te denken over muziekinstrumenten. Tuurlijk, een piano en een viool kunnen produceren enkele dezelfde nota's, maar hoe kunnen we direct vertellen is een piano en een is een viool? Beide geluiden stak, maar men doet dus via hamers opvallend string, is een met behulp van een boog tot wrijving tegen een tekenreeks. Zo krijgen we volledig verschillende, herkenbare geluiden.
We kunnen dit idee met de opnames die ik bij Pier 9 genomen heb gebruiken. Wij weten dat al deze machines worden aan toe te voegen of af te van een materiaal trekken. Ervan uitgaande dat u niet zien de titels, hoe kan je vertellen dat die is? Wat weet u over hen? Wat maakt dit je nadenken over de ervaring van het gebruik van de machine, het materiaal in de machine of van de workshop zelf?