Stap 1: Verzamel materialen / Inleiding / Brainstorm (20 minuten)
Materialen:
- Grafiek papier
- Markeringen
- Kras papier
- Potloden
- Kleine houten blokken ongeveer 2 x 3 inch (zoals formica countertop monsters)
- Ambachtelijke schuim op dezelfde maat als houten blokken gesneden
- Kurken
- Hete lijm
- Stokken van de lijm
- Inkt pads
- 11 x 14 inch papier
- Schaar
Optioneel: Supplies voor Laser snijden stempels en iPads geladen met "Adobe ideeën" App
Inleiding (5 minuten)
Beginnen met Tinkering motto, "When we sleutelen, wij denken met onze handen." (Zie vorige weken van 1e rang Tinkering voor uitleg van dit Openingsactiviteit).
Kennis van de studenten dat vandaag de dag zijn ze gonna be uitvinders. En twee dingen die uitvinders meestal doen wanneer ze willen om iets nieuws wil BRAINSTORM en PROTOTYPE.
Vraag de cursisten wat ze denken BRAINSTORM middelen en antwoorden verzamelen, totdat je bij het idee dat het is het genereren van veel ideeën. Laat studenten weten dat hoewel het mogelijk is te brainstormen alleen, brainstormen de activiteit van een grote groep is omdat je te stuiteren ideeën rond en ze delen met elkaar.
Vraag de cursisten wat ze denken van PROTOTYPE middelen en verzamelen van antwoord, totdat je bij het idee dat een prototype een "eerste try is" bij het samenstellen van een nieuwe uitvinding zodat u kunt testen hoe het werkt. Het is een manier van draaien in iets "echte" die u kunt zien, houden, en experimenteren met ideeën.
Informeren de studenten dat het dat ze zal vandaag worden uitvinden is hun eigen hybride wezen dat een dier en een dier water tot iets geheel nieuws combineert.
Brainstorm (10 minuten)
Op grafiek papier, eerste brainstorm een lijst van landdieren, nemen van suggesties van studenten. Als alle studenten iets dat wordt al gesuggereerd herhalen, zachtjes eraan dat brainstormen een grote groep-activiteit is, en het werkt het beste wanneer iedereen naar elkaars ideeën luistert.
Zodra een goede lijst van landdieren hebben benoemd, gaan en doe hetzelfde voor de water-dieren.
Als studenten raken in dieren die zowel (zoals amfibieën), stel u voor aan hen na te denken over waar dat dier slaapt om te bepalen of het een dier van land of water. Gewoon omdat een dier zwemt maakt noodzakelijk het niet een dier water.