Stap 5: Overzicht van de Software en programmeren
Dus wat er eigenlijk gaande binnen beide processors? Aan de Arduino-kant, niet een gehele partij. De Arduino is gewoon parseren van de NMEA-gegevens van de GPS, formatteren in een vaste pakketlengte van ongeveer 45 bytes en het spugen op serieel naar de uLCD43 van Picaso processor. Als u een kijkje op de 4DGL code, ding lijkt een veel ingewikkelder nemen, maar de meerderheid van het programma is alleen het schrijven van alle afbeeldingen voor de weergave. Het 4DGL programma meestal gewoon wacht tot het pakket van de Arduino en vervolgens bijgewerkt de weergave-informatie op het tabblad navigatie voor de gebruiker om naar te kijken. Ik heb gereageerd alot van mijn code, dus het moet vrij rechte voorwaarts als u probeert om het te lezen. Ik haat het als mensen lange code, maar niet in slagen bieden om het commentaar goed, verlaten lezers om te worstelen. Wat is de zin in het delen van uw programma als je niet gaat te delen met gebruikers van alle vaardigheidsniveaus? Dus hopelijk is er geen mysterie naar mijn code en je hieruit kunt leren. Ik kan niet echt aanspraak maken op ieder krediet voor 90% van de Arduino-code als het is meestal uit het voorbeeld Adafruit bibliotheek. De 4DGL code is echter geheel mijn eigen arbeid van liefde en te wijten aan 1000 + coderegels geplaatst, ik zal niet weer te geven als een afbeelding hier. Het opent prima in een code-editor zoals Notepad ++ wilt u gewoon een kijkje zonder te hoeven downloaden van de 4D systemen suite. Het is heel graag de verwerking-taal, dus het moet relatief makkelijk te volgen.
Aan de slag moet u twee verschillende programma's:
Arduino IDE v 1.0
4 D systemen Workshop Suite
Download en installeer de programma's naar uw computer (helaas de 4D-software is alleen voor Windows, dus Apple en Linux-gebruikers zullen moeten vinden van een Microsoft-machine voor deze volgende stappen)
Ik uitgepakt de beelden en geluiden direct vanuit mijn spel bestanden op mijn computer zodat ik kan niet wettelijk aan hen doorgeven. Ik zou niet willen hebben te verwijderen van dit Instructable dom juridische redenen :( Dus ik zal niet het uitpakken ze ofwel detail, maar het is zeer gemakkelijk te doen moet u zoeken elders. Ik zal u nog steeds tonen hoe goed zetten afbeeldingen en geluidsbestanden naar de uSD-kaart voor gebruik met 4D systemen LCD en OLED schermen.
Voordat we kunnen uploaden van een bos van beelden naar de micro SD-kaart en sluit hem aan op ons scherm, moet we Formatteer de kaart. Volgens de de Graphics componist user guide, die u wilt doen een volledige formaat, dus uncheck "snel formatteren" en gaan voor een stuk of snack. Mijn computer nam ongeveer 5 minuten volledig formatteren een 2GB kaart.
Laden van afbeeldingen op de micro SD-kaart:
1. volledig formaat kaart
2. het openen van grafische Composer Software (4D Workshop--> Tools -> Grafisch componist)
3. Klik op de "add" knop in de linkerbenedenhoek van de software
4. Selecteer alle afbeeldingen die u wilt toevoegen en druk op OK
5. nadat alle afbeeldingen zijn geladen in de software, klikt u op de knop opbouwen
6. Selecteer de eerste optie (4DGL, SGC Picaso - GCI - FAT geselecteerde map)
7. zorg zeker de uitvoermap is uw micro SD-kaart (doorgaans station D:\)
8. Klik op ok en controleer de SD kaart rijden om te zien dat de bestanden zijn gedownload (twee bestanden genaamd ".gci" en ".dat" op de kaart)
9. de ".dat"-bestand openen en opslaan op een andere locatie op uw computer
10. Verwijder de kaart uit de computer en het pop in de micro SD-kaartsleuf op het LCD-scherm
Er zijn meerdere manieren om diplays beelden met behulp van 4DGL, maar ik ben met behulp van een functie die u vereist om de beelden door de indexpositie in het bestand ".dat" te noemen. Dus de eerste drie beelden in dat bestand dus indexen 0, 1 zijn, 2 enz. Dit zal meer zinvol wanneer u naar de code in het programma opgenomen verwijst.
Compileren en laden van de code van de 4DGL naar het LCD-scherm:
1. download het bijgevoegde bestand "PIP4DGL"
2. open de software van de workshop 4D
3. Verander het "Platform" in de werkbalk op uLCD-43PT_GFX2
4. Steek in de Raad van bestuur naar USB naar seriële boord (TX naar RX0, RX te TX0, VCC naar 5V, GND met GND en RST sturen naar DTR
5. Zorg ervoor dat de output is ingesteld op de juiste COM-poort van het tabblad naast het compileren en de Download knop
6. wacht op de gekleurde cirkel op de werkbalk om te schakelen blauwe (duurt slechts een paar seconden)
7. Controleer de "Bestemming -> Flash" optie op de werkbalk
8. Klik op de knop "Samenstellen en downloaden"
Compileren en laden van de code de Arduino:
We moeten vóór het laden van de code aan de Arduino, volg de instructies van Adafruit hier
1. download de bijgevoegde bestanden "PIPARDU.ino"
2. open de PIPARDU bestand en dubbel te controleren dat gecompileerd
3. Sluit de Raad van bestuur.
4. uploaden van de code.