Ik keek rond mijn huis voor iets te vangen, ik dacht mijn kat maar hij zou niet zitten nog lang genoeg om alle foto's die ik nodig zou hebben. Mijn gehaakte dragon leek een goede keuze. Dit is gewoon een snel overzicht van hoe te vangen van een 3D-model, aangezien er vele instructables hierover al en ze kunnen het veel beter dan ik kan uitleggen. Ik wil gewoon laten zien dat iemand zo stom als ik als het gaat om 3D-modellen eigenlijk iets kunt. Hopelijk zou het anderen aanmoedigen om te verlenen op te uitproberen
Wat u zult moeten:
- Camera
- 123D vangst
- Autodesk Meshmixer
- Meshlab
- (Optioneel) Testors model verf (ik gebruikte metallic rood en goud voor de buik)
Foto's nemen:
Voor de beste resultaten moet u goede verlichting (helder, zelfs verlichting) voor uw foto's. Uw object op een helder oppervlak met een neutrale achtergrond instellen. Ik zette mijn draak op een vel wit papier op de vloer en witte poster boord gebruikt als achtergrond, die ik heb verplaatst als ik gewerkt mijn weg rond de draak fotograferen. Ik nam ongeveer 36 foto's van mijn draak. Ik begon op grondniveau elke 45o fotograferen in een cirkel rond de draak, dan ging rond opnieuw het nemen van foto's in een hoek van de hogere. Ik nam toen foto's direct boven de draak.
Afbeeldingen omzetten in een model:
Eenmaal tevreden met de foto's beginnen 123D vangst en selecteer maken een nieuwe vastleggen. Selecteer uw foto's en klik op Maak Project. Het programma zal uploaden van uw foto's en steek ze samen. Als je genoeg goede kwaliteit foto's nam moeten de beelden worden gestikt samen goed. Als er zijn grijs foto's aan de onderkant van het scherm genoemde foto's die waren niet gestikt. U kunt handmatig steek ze deze instructies tevolgen. Zodra dat is gedaan kunt u het model als een .obj-bestand exporteren. Het bestand duurt een tijdje om te verwerken zodat kunt u het programma voor elektronische post u op wanneer het bestand wordt gedaan.
Opruimen van mesh:
Als u eenmaal uw .obj bestand van uw model openen in Autodesk Meshmixer. Hier kunt u uw model opruimen. Ik had de delen van de vloer in mijn model opgenomen zodat ik was in staat om de vreemde onderdelen verwijderen. Zodra dat is gebeurd heb ik de Inspector -functie in het programma. Aangezien de opname niet een onderkant voor de dragon gemaakt is er een groot gat. De tool Inspector kon tot stand brengen van een bodem voor mijn dragon en de andere gaten zo goed ingevuld (en repareren van alle andere dingen die verkeerd met mijn model waren.) Hier is een link naar enkele tutorials over het gebruik van Meshmixer.
Model voorbereiden voor afdrukken:
Op dit punt ik besefte dat mijn dossier echt een grote was (meer dan 20Mb) Overwegende dat de meeste van de andere modellen die ik heb gezien gepost op Instructables waren een paar van de Mbs. Ik wist niet dat ik verkeerd ging. Ik bladerde door een aantal 3D printen instructables en Don Whitaker van 3D fractal kwam. Daarin beschrijft hij vermindering van het aantal polygonen en demping van de Maas met behulp van MeshLab. Ik volgde eigenlijk stap 7 van zijn instructable en gebruikte Samenvoegen nauwe hoekpunten, dat heroriënteren alle gezichten coherente, Quadric rand ineenstorting decimering, en HP Laplaciaan glad. Heb ik geselecteerd dan Nauwe gaten dan Exporteren Mesh als STL-bestandsindeling voor het afdrukken. U kunt ook MeshLab om het formaat van uw model, maar ik kan me niet herinneren als ik dat deed. Uw model is nu klaar om af te drukken!
Nadat het werd afgedrukt, geschilderd ik het met de Testor model verf.