Stap 8: Bezwaar en de bewerkingsmodus
Voordat we te veel verder (en omdat we moeten deze functie toch te doen bijna alles), zullen we praten over de verschillen tussen twee van de belangrijkste wijzen dat Blender heeft beschikbaar: Object en de bewerkingsmodus.
Tot nu toe hebben we gewerkt in Object modus waar zijn wij in staat om objecten op meer mondiaal niveau te bewerken. Aan de andere kant, de bewerkingsmodus is waar een heleboel gedetailleerde werk kan worden gedaan.
Er zijn twee manieren om te wijzigen welke Blender wordt uitgevoerd in de modus. U kunt het pop-upmenu op "Object Mode" in de 3D weergave-Editor op de bodem om te kiezen van een nieuwe modus, zoals de bewerkingsmodus. De snellere manier, die ik gebruik, is de TAB-toets op uw toetsenbord dat wordt geschakeld tussen het Object en de bewerkingsmodus voor u.
Op het hoofdscherm van bewerkingsmodus, ziet u dat het object dat werd eerder geselecteerd Object modus nu is opgedeeld in afzonderlijke onderdelen: hoekpunten, lijnen en vlakken. U kunt om het even wie van deze door het kiezen van het gewenste type in de 3D weergave-Editor aan de onderkant en vervolgens met de rechtermuisknop op de desbetreffende functie. Shift ingedrukt te houden terwijl u op rechts klikt zal toestaan dat u selecteert meerdere van dezelfde functie. Nogmaals, je kan druk op "A" om alle een functies van de geselecteerde objecten selecteren/deselecteren.
Aan de linker kant van het scherm, is de Tool plank zijn opties voor extrusie en verschillende vormen van snijden (daarover later meer) onder het tabblad "Hulpmiddelen", evenals de arcering van de opties op het tabblad "Arcering/UVs" veranderd.