Stap 18: Manipuleren van objecten: samenvoegen en scheiden
Lid worden en scheiden van objecten zijn nuttige trucs om ervoor te zorgen dat objecten relatief vaste ten opzichte van elkaar blijven of hun vaste relatie aan elkaar, respectievelijk verliezen.
Om toe te treden twee objecten zodat Blender behandelt ze als een bezwaar maken (zelfs indien zij zijn niet fysiek vasthoud elkaar), gaan Object modus één object selecteren door rechts te klikken op, en houd de "Shift"-toets ingedrukt en klik met de rechtermuisknop op elk van de andere objecten gewenste. Druk de CONTROL-toets en de toets "J". Alle geselecteerde objecten zal krijgt een gele rand en verplaatsen, schalen, en draaien samen.
Als u hebt twee gekoppelde objecten (of twee delen van één object) dat u wilt scheiden later en de optie "Control-Z" om terug te gaan is niet levensvatbaar, kun je ze nog scheiden.
Afzonderlijke objecten, ga naar bewerken-modus en selecteer één set van functies die u wenst te scheiden. Ik weet dat u bent waarschijnlijk denken, dit klinkt als een ontmoedigende taak, maar gelukkig hebben wij een mooie sneltoets. Als u één bepaalde functie selecteert en vervolgens druk op de "L" toets, Blender Selecteer zal vervolgens alle de kenmerken in verband met die één functie en is slim genoeg om te onderscheiden van gezichten tussen twee objecten, zelfs objecten zoals een kleinere kubus gekoppeld aan een grotere kubus.
Aan eigenlijk afzonderlijke objecten, zodra u de gewenste geselecteerde, functies "P" toets indrukken. Dit zal omhoog een klein menu vragen door wat we scheiden willen door brengen. Persoonlijk kies ik "Selectie", aangezien ik heb nooit veranderd de materiaalsoort en ik geloof "Losse onderdelen" werkt alleen als ze zijn niet fysiek vasthoud elkaar. De objecten zijn nu niet langer verbonden met elkaar en er wordt een nieuwe vermelding in de "Outliner Editor" in de bovenste rechts voor het nieuwe object.