Stap 13: Manipuleren van objecten: snijden - Bisect
Snijden is een zeer groot deel van manipuleren objecten om te kijken als wij, de gebruiker, wilt laten. Blender heeft verschillende tools beschikbaar voor het uitvoeren van de verschillende segmenten.
Een dergelijk instrument heet Bisect. Dit is een soort segment waar u een segment kan maken (in de Blender, dit zal een rand) via geselecteerde functies. Om dit te doen, selecteer de gewenste vlakken of randen (in de bewerkingsmodus) en klik op de tool "Bisect" op de plank van de Tool.
Teken een lijn over de vlakken of randen maken een nieuwe rand op de geselecteerde onderdelen. Hierdoor ontstaat ook een goed geplaatste rand op de geselecteerde functies zelfs als u hen niet vanuit uw huidige perspectief zien.
Zodra we onze object aanvankelijk doorsneden hebben, zijn er een paar dingen die zal kort beschikbaar voor ons, net als het aantal ringen beschikbaar met een nieuw gecreëerde sfeer zijn. Aan de linkerzijde van het scherm onder de plank Tool zal er een Bisect menu. U kunt hier, waar uw bisected lijn zich bevindt, evenals een paar andere eigenschappen aanpassen. De "Duidelijk buiten"- en "duidelijk" opties kunnen elimineren van de ene kant of de andere van doorsneden rand en de optie "Vullen" een gezicht aansluiten van de bisected randen zal plaats.