Stap 11: Manipuleren van objecten: diepte geven
Diepte is een gemeenschappelijk kenmerk van de 3D modeling waar een functie, zoals de kant van een object, of een reeks van functies, zoals een verzameling van hoekpunten, uitgerekt en verruimde vanaf hun huidige positie worden kan.
Om de diepte van een object, ga naar bewerken-modus en selecteer de voorziening(en) gewenste diepte door rechts te klikken op hen. U kunt vervolgens extruderen van de hele regio door te klikken op "Extruderen regio" in het tabblad hulpprogramma's op de plank van de Tool, of door op de "E"-toets te drukken. Dit moet strekken dat bepaalde regio en kan ingesteld worden links te klikken of terug in de oorspronkelijke positie door rechts te klikken. U kan ook diepte in een bepaalde richting door op de "X", "Y" of "Z" te drukken.
U kunt ook het extruderen van individuele gezichten (geen andere functies) door te klikken op "Extruderen individuele" in het tabblad Extra op het hulpmiddel plank (geen sneltoets voor dit die ik ken). Als u meerdere functies geselecteerd hebt, is het gemakkelijk om te zien dat ze zijn geëxtrudeerde in de richting loodrecht op het vlak van de tangens; dat wil zeggen, zijn ze "direct away" geëxtrudeerd uit hun oorspronkelijke locatie.