Stap 2: Het LCD-scherm te werken krijgen
Het geweldig ding over de Arduino is dat er meestal een aardige reeks bibliotheken al geschreven voor bijna alles wat die u zou willen verbinden met het. Ik ben met behulp van de u8glib om te rijden het LCD-scherm. Deze bibliotheek staat ons te concentreren op ons spel in plaats van over het beheren van het LCD-scherm.
In de Arduino IDE, installeert u de u8glib bibliotheek:
Schets > omvatten bibliotheek > bibliotheken beheren > Voer u8glib > Klik om te selecteren en klik op installeren.
Laten we beginnen met een voorbeeld:
Bestand > voorbeelden > u8glib > HelloWorld
De u8g bibliotheek ondersteunt een waanzinnig lange lijst van display rassen! Het drijft zelfs sommige printers!
Dus, het eerste wat dat we moeten doen is vertellen de bibliotheek welke wij hebben LCD-scherm. Google liet me dat mijn Nokia 5110 een PCD8544 chip gebruikt te trekken van het LCD-scherm, zodat ik deze lijn uncommented:
U8GLIB_PCD8544 u8g (13, 11, 10, 9, 8); SPI Com: SCK = 13, MOSI = 11, CS = 10, A0 = 9, Reset = 8
Het SCK en MOSI lijnen moeten worden aangesloten op 13 en 11. De andere pinnen kon echter digitale Arduino pinnen.
Om esthetische redenen, ik besloot om line-up van de LCD-pinnen met de pin van de Arduino en bewerkt om de parameters aan:
U8GLIB_PCD8544 u8g (13, 11, 9, 8, 10); SPI Com: SCK = 13, MOSI = 11, CS = 9, A0/DataCommand = 8, Reset = 10
Echter kon u dezelfde code te houden, maar zorg ervoor dat die draad van de pinnen dienovereenkomstig.
Het uploaden van de schets door te klikken op de pijl naast het vinkje. U kunt ook de sneltoets/besturings - U.
U moeten zien, verrassing verrassing... Hallo mensen.