Hoi allemaal! Na een lange tijd browser voor deze site besloten heb ik dat het tijd was om mijn eerste Instructable publiceren. Ik ben erg veel in alle dingen retro-gaming. Ik heb een full-size virtueel pinball met Hyperspin die misschien wel mijn volgende Instructable gebouwd. Ik ben ook het upgraden van een vroege 90 's laatste ronde rijden kabinet een multi game machine.
Hier zal ik laten zien hoe ik gestript van een oude niet-werkende Nintendo Gameboy origineel, en in plaats daarvan voorzien van deze onderdelen:
-3,5" 320 x 240 LCD met stuurprogramma PCB
-Raspberry Pi (Model A)
-custom-built knop PCB
-1 x 18650 Li-Ion cel
-USB Li-Ion lader bestuur
-3.7V 5V DC-DC converter bestuur
-stereo audio versterker bestuur
-stereoluidsprekers
Ik heb andere Instructables doen een soortgelijke zaak, maar ik stel mezelf een paar uitdagingen en wensen van de functies van mijn lichaamsbouw, waaronder:
-Montage van de Pi met weinig of (idealiter) geen wijziging
-Hebben de Pi de USB-poort en HDMI-poort toegankelijk blijven
-Hebben de SD-kaart weg verborgen maar ook gemakkelijk te bereiken
-Analoge controle van volume behouden
-Handhaven van de normale functies van alle front knoppen, maakt het ook makkelijk om knoppen toevoegen als dat nodig is
-Upgrade geluid met interne stereoluidsprekers
-Hebben belangrijke componenten unpluggable (dwz. niet hebben alle dingen hard-wired aan elkaar)
-Het behouden van een soort zichtbaar aan-uitlampje en het opladen van de status-LED 's
-Hebben het geval van de Gameboy terug in elkaar passen netjes maar zeer veilig
-Het bereiken van een goede run-time per lading, rond 2hrs +
Op het einde ik denk dat ik al deze doelen bereikt. Aanvankelijk ik wilde passen 2 x Li-Ion cellen maar er was gewoon niet genoeg ruimte voor die 2de cel.
Ik had genoeg ervaring met Raspian/Raspbmc te weten hoe je de Pi te starten met RetroPie. Ik was echter nieuw voor EmulationStation. Ik had ook niet eerder behandeld de GPIO pinnen op een Pi. Maar ik ontdekte al snel hoe nuttig deze pinnen zijn en dat het mogelijk is te bepalen niet alleen de wedstrijden maar ook navigeren EmulationStation menu's ook. De gronden van elke knop een bepaalde GPIO pin, dan software maakt die actie produceren een toetsaanslag, zoals gedefinieerd in een configuratiebestand.
Hoe dan ook, op met de mod!