Stap 5: Arduino: waterstand sensing
Om het gevoel van de waterstand: je moet 2 draden en een hex inverter. Aangezien u al een LCD-scherm op je breadboard, is het plaatsen van de hex inverter zodat het niet met de LCD interfereert het moeilijkste aspect van deze. Hier ziet u een diagram van hoe de bovenstaande hex omvormer aansluiten.
Een van de waterstand: twee draden is grond en gaat naar de onderkant van de plastic fles, raken de fles. De andere draad is uw inbreng die over de andere kant van de hex inverter (vlakbij de hex) van de 1MΩ weerstand gaat. Uw tweede pincode moet gaan naar welke arduino digitale gegevens invoer u selectd (hier kozen we "7"). De eerste pin gaat naar plus op de arduino. De laatste pin gaat naar min. Als u meer waterstanden zin wilt, kunt u extra pinnen. Wij wilden alleen zin wanneer het water bijna leeg voor de mogelijkheid was van stoppen en starten van de pomp.
De afbeelding toont een test met een klein glas water (en een aparte kring dan de oorspronkelijke map naar links).
In dit geval geeft de 5V of hoog aan contact met water. Lage geeft geen water. De sensor is gevoelig genoeg voor het detecteren van de huid vocht als "hoog".
In het ideale geval werkt de waterstand sensing met de setup van de pomp in de eerste fles, niet met het licht in de tweede fles. Vonden we dat wanneer de draden in de fles met de UV licht dat er significante storing aan de arduino, was terwijl het licht was op. Als u niet van plan voor de uitvoering van de pomp en de eerste fles, weglaten, tenzij u een manier rond de inmenging wilt (alles werkt behalve het arduino LCD display wanneer de storing zich voordoet) vinden.
De manier waarop we voorzag dit oorspronkelijk was dat de arduino voelen zou toen er geen water was links in de eerste fles, afsluiten van de pomp, en vervolgens na een kleine vertraging schakelen het licht in de tweede fles voor enige tijd. Als u enkel van plan bent over het gebruik van het licht en een fles is het waterniveau sensor dus niet nodig.