Stap 7: Speciale bewegingen
Geïnspireerd door "Street Fighter" heb ik besloten om dit te implementeren door het activeren van de kaarten speciale verplaatsen door een reeks van andere kaarten om de speciale zet effecten te produceren.
op dit moment, de elementen van de komedie begonnen hun weg in het spel... immers, we hadden op dit voor bijna 10 uur lang! De caffine imps en de pizza Feeen onze hersenen waren binnengevallen en dus verplaatsen sommige van de speciale kaarten weerspiegelen die.
Speciale bewegingen worden geactiveerd door een combinatie van drie kaarten, dit geeft veel variatie van combo's om het spel op een later tijdstip uit te breiden en de card combinatie opnieuw kan worden gebruikt indien nodig.
We begonnen eerst door het toevoegen van de kaart "Great Escape" (het was toevallig op TV op de tijd!), vervolgens "Take dat u fiend". Daarna rolde de anderen vrij snel langs.
Grote zorg is genomen bij het maken van deze speciale technieken, zodat ze uiteindelijk niet de "uber" kaart in iemands dek (in tegenstelling tot de bovenste troeven). Ze invloed op het spel, maar niet te zwaar als dek ontwerp is een zeer belangrijk onderdeel van de strategie.
Meer speel testen!
We ontdekten dat teveel speciale technieken in een dek was gewoon een slechte keuze - als u hen niet kon trekken uit, zodat u uiteindelijk met een "blindganger" kaart die u kon niet spelen, en het eindigde net als onderdeel van een blok-tekenreeks, dus voorzichtig wanneer zwembadmaterialen het dek een goed begin was. Ook maakte wij elke speciale techniek uniek in zo ver dat u uitsluitend men van elk in uw dek zijn konden.