Draagbare emulator console: ArcadeBox


dit is de ArcadeBox, een draagbare emulator-console die ondersteuning voor emulatie van bijna elk systeem een 900mhz processor aankan.

Bedoelingen

De twee belangrijkste aspecten die ik wil realiseren van dit project de manier waarop die ik deed werden

- overdraagbaarheid
ondersteuning voor - -multi-speler

Ik wilde het systeem zich gedraagt als een console, wat betekent dat je alleen moet in de voedingskabel, video/audio verbindingen, gamepads aansluit en druk op "on".
Na een korte laars omhoog (1-1,5 minuten) is een keuzemenu aan de gebruiker gepresenteerd waar het is mogelijk om te kiezen van het systeem worden geëmuleerd. Wanneer het systeem is gekozen, wordt een lijst met beschikbare games weergegeven. Een druk op de toets van de gamepad 1 vertrekt de emulatie.
Om terug te keren naar het menu, alleen moet je druk op de "exit" knop op de top van de ArcadeBox.

Onderdelen

De ArcadeBox zelf bestaat uit de volgende elementen:

- aluminium behuizing
- eeePC 701 4 g
- 80GB externe harde schijf
- 2 x 4-weg USB hub
- 2 fans (usb-aangedreven)
- video signaal converter (usb-aangedreven)
- bewerkt gamepad (voor het afhandelen van opdrachtknoppen)
- -opdrachtknoppen ("on", "exit",...)
- verschillende kleine onderdelen (metalen klemmen, schroeven,...)

Daarnaast zijn er 1-4 externe gamepads en verschillende kabels voor verbinding.

Hardware implementatie

Ik wilde de eeePC te blijven zoals het was. Dit betekent: geen boren, geen vervanging van onderdelen, enz...
Het enige wat dat ik moest doen was om het losschroeven en 2 kabels hechten aan de power-knop van de netbook de belangrijkste Raad van bestuur. Vanwege de rangschikking van de elementen was het niet mogelijk om een mechanische oplossing (bijvoorbeeld een stok, die gaat door de behuizing en raakt de power-knop) te implementeren.
Aangezien de eeePC 701 maakt gebruik van het toetsenbord als een radiator, bleek het noodzakelijk om te voorkomen dat de netbook de deksel sluiten. Er zijn twee kegelvormige stoppers gemonteerd onder het scherm (figuur 5).

Alle onderdelen die macht moeten worden ondersteund door de netbook van USB-poorten. Dit omvat het video-signaal converter, de twee ventilatoren en natuurlijk een maximumbedrag van 4 gamepads + 1 bewerkt ingebouwde gamepad als een interface voor de opdracht-knoppen.

Ik probeerde te bieden zo veel verschillende externe aansluitingen mogelijk om te garanderen dat de ArcadeBox kan worden aangesloten tot een maximum van verschillende apparaten.
Wat de audio betreft, kan men kiezen tussen een stereo telefoonaansluiting of cinch adapters.
Voor het videosignaal zijn er composiet-video , s-video en VGA beschikbaar. Interessant, is het mogelijk om alle drie van hen verbinden met verschillende apparaten en krijg een output op elk van hen.
Het oorspronkelijke VGA-signaal dat is gegenereerd door de netbook wordt omgezet door een 30$ (ebay/hongkong) videosignaal converter. Het heeft een goede baan.

Ik heb graag altijd de manier waarop oude elektronische apparaten zijn aangeduid als overal binnen in geval van reparatie. Dus, ik deed hetzelfde, in het geval iemand anders dan ik moet neem een kijkje in de ArcadeBox.

Ontwerp

Omdat een van de belangrijkste aspecten van de ArcadeBox zijn draagbaarheid is, was het logisch om te gebruiken een draagtas naar het huis van de onderdelen.
De aluminium behuizing die ik gebruikte heeft net de juiste grootte en genoeg vrije ruimte binnen om een aanzienlijke luchtstroom om oververhitting te voorkomen.
Het is zeer stevig (perfect voor vervoer) en helpt de soft-retro willen kijken ik heb geprobeerd om accieve.

Elke opdrachtknop en connector onderschrift is door een oude mechanisch gegenereerde "office-lable-sticker" (zie afbeelding 2). Ik hou echt van het uiterlijk ervan.

Bovendien, uitstoten de fans een zacht blauw licht, die ziet er vrij koel wanneer de kamer wordt verduisterd.

Software

Zo veel als ik zou hebben bemind te gebruiken Linux voor dit project, had ik om terug te vallen naar Windows XP. De reden hiervoor is dat ik nodig had zeer goede ondersteuning voor de de eeePC-hardwareversnelling voor zitten kundig voor emuleren nieuwere consoles.

Voorkom wast van kostbare systeem-ressources, ben ik gestopt explorer.exe wordt geladen als shell. In plaats daarvan wordt een bat-bestand met een lijst van opdrachten voor te bereiden van het systeem uitgevoerd. Ik was heel verbaasd zijn om erachter te komen, dat men een batch-bestand kunt gebruiken als shell. :-O

Een speciale software toetsaanslagen van de opdracht-knoppen ("load", "opslaan", "exit",...) aan de corresponderende toetsen toewijzen wordt gebruikt (b.v. "exit" = ESC-toets) of opdrachten.

De frontend die ik gebruik is AtomicFE ( http://www.atomicfe.com/EN2/ ).
Het ondersteunt verschillende skins en is eenvoudig te configureren.

De configuratie van de emulators was nogal een gedoe. Ik had op de standaardisering van de input sleutels van verschillende emulators tot op zekere hoogte ("load", opslaan, start,...). Tot nu toe, de "load" en "opslaan" knoppen werken niet voor alle geëmuleerde systemen. Maar nogmaals, men zou niet moeten de mogelijkheid om op te slaan voor bepaalde systemen.

Ook deactiveren sommige emulators een vooraf geconfigureerde input-apparaat wanneer deze niet is verbonden. Bijvoorbeeld, als u gebruik van de ArcadeBox met slechts één gamepad aangesloten maken zou en de volgende dag, u zou willen gebruiken alle 4 van hen, zou de emulator niet herkennen totdat u een herconfiguratie zou doen.
De oplossing voor dit probleem is heel simpel: je hoeft alleen te vinden het config-bestand van de emulator en breng het schrijven-persistent. Een andere methode zou zijn, de instellingen herstellen door een batch-bestand die wordt aangeroepen tijdens het opstarten.

Systeemonderhoud

Om gemakkelijk verzorging van het systeem, is het kunnen bereiken van de LAN-poort van de netbook van buiten de aluminium-case. Als een lan-kabel is aangesloten, is het mogelijk om toegang tot het systeem met een VNC-client (een VNC-server draait altijd op de ArcadeBox).
Ook voor elke geïnstalleerde emulator is de roms map toegankelijk als een windows-gedeeld-map.

Dingen zou ik verschillende volgende keer doen

Ik zou zeker nadenken over de uitgelijnd van een aantal van de verbindingslijnen. Bijvoorbeeld, doet het gewoon niet zinvol te sluiten op de audio-/ videokabels en de gamepads aan dezelfde kant.
Ook, aangezien het netsnoer is aangesloten-in aan de achterkant-kant, is het niet mogelijk is te gebruiken van de ArcadeBox wanneer het wordt geplaatst permanent naar boven.

De fans zijn zwak-punten van de behuizing. Als ik zien kon, zou alleen een fan van deze omvang voldoende geweest om te leveren van een voldoende luchtstroom.

Laatste

Het is een groot project dat ik zeer tevreden om te zien draaien was uit zo goed geweest.
De ArcadeBox is niet intensief wordt gebruikt, maar als het is, het is leuk voor alle spelers. :-)

Gerelateerde Artikelen

Draagbare RetroGame Console (Raspberry Pi)

Draagbare RetroGame Console (Raspberry Pi)

Dit instructable is geschreven voor de cursus FabLab maken voor de Rotterdam University of Applied Sciences.Voor deze cursus ga ik het maken van een Portable Game Console in combinatie met een Raspberry Pi en een aangepaste Shell.Voor een schoolwerk
Atari SX2600 - een vrij compleet Atari 2600 emulation console

Atari SX2600 - een vrij compleet Atari 2600 emulation console

ik ben er zeker van zijn dat enkele van je oude-console & case modding fans een bepaalde Atari 2600 case mod hebben gezien op het web-dat had weten te verdienen een vrij prominent handtekening-dat, voor mij, bleek te zijn van een totaal laat-down. De
Raspberry Pi Emulator Console voor de achterbank

Raspberry Pi Emulator Console voor de achterbank

Omvang van project: na het bouwen van een Bar-Top Raspberry Pi retro gaming machine ik vastbesloten dat terwijl koel I can't take it rond gemakkelijk als het weegt ongeveer 40 pond en de grootte van een grote magnetron is. En terwijl plezier voor de
Hoe maak je een handheld draagbare Nintendo 64 N64 gaming console - iNto64

Hoe maak je een handheld draagbare Nintendo 64 N64 gaming console - iNto64

ooit wilde maken van uw console van het gokken van Nintendo 64 (N64) in een handbediende draagbare eenheid voor "op de go" spelen?Dit systeem loopt van Li-ion-batterij die krachtig genoeg is om het systeem te werken, en zijn ook oplaadbare celle
Hoe maak je een Sega DreamCast console in een batterij aangedreven handheld draagbare

Hoe maak je een Sega DreamCast console in een batterij aangedreven handheld draagbare

eerste pic is van het afgewerkte item, volgens de laatste pagina van de gids.INLEIDING:Er zijn slechts over een dozijn dergelijke eenheden gemaakt in het verleden verschillende modders, een van degenen was de mijne een paar jaar geleden. Ik dacht dus
Draagbare Raspberry Pi emulatie Machine

Draagbare Raspberry Pi emulatie Machine

u ooit geweest in de situatie waar je wilde spelen die nostalgiac Super Nintendo games met je vrienden terwijl op een 200 mijl lange tocht door het regenwoud van Madagaskar? Waarschijnlijk niet, maar als de situatie ooit zich u voordoet kunt deze zoe
Draagbare spelcomputer

Draagbare spelcomputer

ik heb onlangs gebouwd een draagbare spelcomputer die u kunt gebruiken bij het spelen van 12 * totaal RADICALE Namco spellen zoals Pac Man, Dig Dug, en al dat goede materiaal.Nu, ik wil graag vijf dingen volkomen duidelijk, voordat we beginnen...1) D
MCP3008 Raspberry Pi Breakout hoed

MCP3008 Raspberry Pi Breakout hoed

Howdy terug Y'all toen ik werkte op de Raspberry Pi draagbare emulator die werd de achterbank systeem. Ik dacht dat ik zou willen gebruiken een analoge joystick net als een aantal van de andere bouwstijlen. Maar ik probeerde te krijgen om te werken v
Video Game Emulators

Video Game Emulators

Een videospel-emulator is software die is geïnstalleerd op een personal computer (PC), die "emuleert" of imiteert het platform van een video game console. Simpel gezegd, kan dit een persoon te spelen vanuit deze console op een PC thuis.In de mee
SensoDuino: Zet uw Androïde telefoon in een draadloze sensoren Hub voor Arduino

SensoDuino: Zet uw Androïde telefoon in een draadloze sensoren Hub voor Arduino

UPDATES23 november 2013: SensoDuino 0.160 krijgt een links.19 nov. 2031: advies: de fantastische synergie tussen Arduino & Android.19 november 2013: SensoDuino 0.159 is uit. Android telefoon datum (y, m, d) en tijd (h, m, s) worden ondersteund als se
ZX Spectrum Wired USB toetsenbord deel 1

ZX Spectrum Wired USB toetsenbord deel 1

In dit Instructable zal ik u tonen de eenvoudige stappen die ik gebruikte een ZX Spectrum omzetten in een USB-toetsenbord.Ik weet dat er zijn puristen daar dat dit zal haten, maar als uw moederbord onherstelbaar is, dan is dit een manier om het toets
Mini Tetris Arcade

Mini Tetris Arcade

ik heb veel kleine arcade machines op het internet (meestal gemaakt van GBAs of kleine draagbare emulator apparaten) en het idee in de cache opgeslagen mijn verbeelding. Ik wilde iets dergelijks die zowel decoratief als functioneel is.  Met de hulp v
Openstelling en modding een Li-ion accu en aansluiten in een gadget te laden zo nodig

Openstelling en modding een Li-ion accu en aansluiten in een gadget te laden zo nodig

waarom is dit handig? Als u een elektronica-project, zoals een draagbare handheld console-videogamesysteem, maakt het niet gemakkelijk naar het huis van een grote accu in het terrarium; echter als de accu kan worden opgesplitst in twee delen, beteken
$20 draagbare Raspberry Pi Game Console

$20 draagbare Raspberry Pi Game Console

Er zijn tonnen van Raspberry Pi retro game emulators rond op het internet, maar de meeste zijn vrij duur. Met de nieuwe 5 dollar Raspberry Pi nul, in dit Instructable I 'm gonna Toon u hoe te bouwen van een volledig draagbare batterij aangedreven Ret