Het bestuur van de Digilent Zybo is gebouwd rond de Xilinx Zynq SoC (systeem op Spaander) deel. Deze IC heeft dubbele Arm-A9-kernen (PS - Processing System genoemd) die als elke andere microcontroller uitvoeren. Wat het bijzonder maakt is dat het ook FPGA hardware (hierna: PL - Programmable Logic) op de dezelfde IC als de PS, waardoor de gebruiker om aangepaste randapparatuur voor de PS.
Deze tutorial is geschreven vanuit mijn ervaring in Cal Poly SLO de CPE439: real-time Embedded Systems cursus. Een goede toepassing voor dit deel van de Zynq is een oscilloscoop: de PS kan omgaan met de minder tijd kritische operaties (user interface, grafische tekening), terwijl de PL tijd kritische operaties (ADC invoerbuffer behandelen kunt, triggering, VGA timing-signalen). Deze oscilloscoop is ontworpen om te voldoen aan enkele fundamentele specs:
-Maakt gebruik van een standaard 10:1-toepassingsgebied-sonde
-Ingangsbereik spanning van - 10V op + 10V
-Bandbreedte = 100kHz [beperkt door gebouwd in ADC sample-rate = 1 MHz]
-VGA-beeldscherm, resolutie ~ 640 x 480
-User Input via roterende encod
Deze oscilloscoop is opgebouwd uit verschillende belangrijke blokken. Dit zijn:
-Analoge front-end: Verzachten en ingangssignalen van het niveau verschuiving naar een bruikbaar niveau door de de Zynq gebouwd in ADC. Uitgevoerd met verschillende op amp filters/versterkers.
-ADC Buffer / Trigger: waarden bemonsterd door de ADC worden continu bemonsterd in een buffer. Als de trigger-gebeurtenis (passeren door middel van een bepaalde spanning met een geselecteerde positieve / negatieve helling), de buffer volloopt, en signalen dat het nu volledige en klaar om te worden gelezen.
-User Input Processing: Invoer van de gebruiker voor deze oscilloscoop is genomen in de vorm van roterende encoder en knop signalen. De encoder signalen moeten worden verwerkt om te geven nuttig in de vruchtwisseling opgenomen gegevens, en deze gegevens en de knop gegevens moeten worden verzonden in de verwerkingsinstallatie.
-Verwerkingssysteem: Gebruikersinvoer en ADC buffer gegevens worden verwerkt en waarden worden geschreven naar het videostuurprogramma voor het genereren van de grafische gebruikersinterface (GUI).
-Videostuurprogramma: Een framebuffer (geheugen houden van de waarden van elke schermpixel) is geschreven aan door het systeem voor de verwerking. Een VGA-stuurprogramma genereert de timing-signalen door de VGA-protocol, evenals lezing waarden uit de framebuffer moet worden verzonden naar het scherm.