De Spelletjesideemachine


c.2007 alle
ideeën, concepten, tekeningen, foto's, video's, documenten, affiches, opmerkingen, mock-up schaalmodellen, prototypes en machines die worden ontwikkeld in het kader van MijnComputer zijn het eigendom van MijnComputer vzw. Het gebruik door onbevoegden en/of dupliceren van dit materiaal zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van MijnComputer vzw is strikt verboden. MijnComputer vzw is een social profitorganisatie die bevordert de creativiteit, ondernemerschap, open onderwijs en stam in het onderwijs. www.mymachineglobal.org


Het idee

De 'Spelletjesideemachine' is een machine ontworpen door Soukaina, een 11-jarige meisje. Het idee achter deze machine is terug te brengen de oude-school spelen. Kinderen zijn tegenwoordig gericht op de kleine schermen van hun elektronische apparaten zoals computer, smartphone... Soukaina wilde spelen wat plezier spelen opnieuw op de speelplaats. Zodat ze de uitvinder van de 'Spelletjesideemachine' (Eng. spel idee machine).

Hoe het werkt

Als u wilt activeren de robot, hebben twee kinderen te springen op zijn voeten. Vervolgens de twee kinderen hun moeilijkheidsgraad van het spel ze willen spelen kiezen: Hard, medium of eenvoudig. Nadat ze de knop duwde, geeft de robot hen een papier waar ze de uitleg van het spel kunnen vinden. Als ze nodig een bal of touw of een ander hulpmiddel hebben, zal de robot openen de deur waar ze de bal, bijvoorbeeld kunnen vinden.

Na een paar minuten, wanneer de rem is bijna voorbij, het licht in het hoofd van de robot zal klinkt verlichten en een alarm over de hele speelplaats. De kinderen zullen stoppen met hun spel en verzamelen van de bal en de kleine papier. Na het verzamelen van alles, hem ze terug in de robot zodat ze kunnen gaan naar hun klassen.

Gerelateerde Artikelen