Stap 2: Ontwerp de brug - tekening / traceren
Ik wilde iets een beetje anders dan de standaard designs, en na het rondkijken online ik really liked de look van asymmetrische brug bases. Ook, gezien de vrijstromend afbeelding op mijn zangbodem, ik wilde een ontwerp met complexe organische curven in plaats van een vlakke base. Ik gebruikte google afbeeldingen zoeken naar ontwerpen van de brug, en degene die sprong op me was dat van Bashkin gitaren. Ik vond de vloeiende randen en asymmetrische ontwerp.
Ik kon vinden bestaande 3D-modellen van hen, zodat ik een foto getraceerd en mijn best probeerde om mijn eigen 3D versie. Ik heb ook een. STL model van mijn brug, evenals een overzicht van mijn brug vorm met slot en pin gaten.
Traceren van de vorm
- Ten eerste, ik maakte een nieuw bestand en gemaakt van een blok de grootte van mijn brug leeg.
- Volgende, ik begon een nieuwe schets op de bovenz─│de van het blok die ik maakte. Ik vond een goede top-down-foto van de Bashkin brug op deze site en de foto in mijn schets geïmporteerd.
- Ik gebruikte de spline-tool om te traceren van de randen van de brug. Ik ben klaar met de schets zodra ik blij met de 2D-shape was.
- Ik gebruikte het gereedschap diepte te trek weg al het materiaal buiten mijn opsporing, waardoor alleen de vorm van de brug.
- Ik maakte vervolgens een andere sketch op de bovenkant van het nieuwe deel ter verbetering van de sleuf en pin hole plaatsing, gebaseerd op een illustrator-bestand een van de instructeurs op hun gitaar had gebruikt.
- Ik heb geprobeerd om de lijnen van de vector Illustrator rechtstreeks importeren, maar slechts enkele vormen gewerkt, en de resultaten zeer buggy waren, ik ben nog steeds niet nog zeker waarom. Dus in plaats van de vectoren, zweem mij gewoon naar deze afbeelding ook, met behulp van het hulpmiddel van de cirkel voor de pin gaten, en de lijn- en boogsegmenten tools om te traceren van de sleuf.
- Na het overtrekken van de gaten gebruikte ik het gereedschap diepte te snijden de shapes uit de brug
Op dit punt, ik had de basisvorm van de brug-base, maar ik wilde nog steeds uitzonderingsbepaling de zijprofielen om de vloeiende randen. Ik deed dit deel vrije-hand instad van het volgen van een foto, die gaf mijn brug een ander profiel dan de Bashkin-brug.
Vormgeven van de zijkanten
- In het linker menu selecteerde ik het XZ-vlak te maken van een nieuwe schets
- Kijkend naar de brug vanaf de voorzijde, gebruikte ik de spline-tool om het profiel die ik wilde. Ik moest ervoor zorgen dat de contouren van mijn profiel niet gesneden in de sleuf en pin gaten.
- Zodra ik blij met het profiel was, ik eindigde de schets en gebruikt de functie gesplitst formulier te snijden uit het profiel van het deel.
- Te snijden uit het gedeelte aan de onderkant, heb ik een soortgelijke operatie op het YZ-vlak. Ik schetste een curve gewoon aan de kant van de brug, dan gebruikt het gedeeltegereedschap split aan de onderkant van de brug weg te knippen.
Ontwerpnotities
- Ik deed doelbewust niet uitknippen de pin holes hun volledige grootte. Gitaar pinnen zijn meestal kegelvormige, zodat zij wig in het gat en de snaren op zijn plaats houden. Ik was niet zeker in mijn vermogen om nauwkeurig model dit taps, dus ik de gaten op de kleinste maat van de taps toelopende pinnen gesneden, dan om de volledige grootte met de hand geboord.
- De zelfde dingen gaat voor de sleuf van de zadel - het is gewoon een haar kleiner dan mijn zadel bot leeg. Ik later gebruikt een bestand voor het knippen van de sleuf totdat het bot gewoon passen binnen.
- De zadel-sleuf wordt verondersteld te worden schuin. Van wat ik begrijp de bas snaren anders dan de treble snaren buigen bij het afspelen, aldus helpt de inslag hen dezelfde effectieve afstand van het zadel te houden.
- Tot nu toe mijn brug lijkt prima, maar de persoon die gaf me die de lay-out-sleuf en pinhole zei zij waren niet gelukkig met de tegenslag van de brug pinnen - zij wensen had ze hen verder terug. Ze zijn bang er teveel druk op het zadel bot uit de tekenreeksen worden geïnstalleerd in een steile hoek. Beschouw dit in uw eigen ontwerp.