Stap 4: Spel mechanica
Berekening van de kosten van spelers, ik denk dat werkt als volgt:
Aanval, verdediging + snelheid + gezondheid / 4
dus op de demo-kaart, de kosten = 2
(2 + 2 + 2 + 3) / 4 = 2,25 (afgerond naar beneden = 2)
Elementaire aanval en verdediging mechanica:
Snelheid is een grote factor in het wel of niet elke vorm van sport manouvreren succesvol, is dus we die nadenken moeten in hoe dit spel wordt gespeeld.
(2uur van peinzen later en proberen om een 3 variabele systeem eenvoudig uit te werken)
Echter, met snelheid als een afzonderlijke variabele lijkt echt ingewikkeld (ik kan niet krijgen om te werken met een eenvoudig systeem)
Dus, ik ga veranderen van de variabelen aan twee - aanval en defensie - ik zal de snelheid werken in deze twee variabelen... in het einde, het moet niet veel verschil maken, maar veel dingen makkelijker.
Dus, dit nu maakt de kosten van de speler als het totaal van de aanval, verdediging en gezondheid (ik heb veranderd het de som van alle statistieken als het biedt meer flexibiliteit in het spel)
Zie de nieuwe kaart aangesloten...
Ik heb de grootte van de afbeelding en de tekst ruimte met de ondergang van de S-kolom verhoogd.
Aanvallen moet werken out zo simpel zijn als het vergelijken van aanval en verdediging waarden van elke speler - met de juiste parameters van de andere kaarten.
Hiermee kunt verplaatsen naar een andere stap en proberen sommige meer mechanica...