Stap 28: Mixer Editor
De Mixer-Editor wordt gebruikt voor het invoeren van de informatie aan de de KK2.1 vlucht controller over het ontwerp van de tricopter. In deze stap zullen we de KK2.1 om een specifiek probleem in de standaardinstellingen vast te programmeren.
We zijn uiteraard niet klaar bouwen onze tricopter, zoals, bijvoorbeeld, we nog geen schroeven, maar als u uw tricopter nu vliegen moest, het zou draaien rond ongecontroleerd in de lucht en het zou verpletteren. De reden dat dit zou gebeuren is dat de KK2.1 denkt dat de servo op de achterste motor is gericht op de tegenovergestelde richting dat dan het werkelijk is.
Wanneer uw vlieg uw tricopter, de achterste motor zal altijd worden gekanteld iets te neutraliseren de geïnduceerde yaw van de propellers. Alleen de KK2.1 denkt dat de servo wordt gewezen in de tegenovergestelde richting, zodat het eigenlijk zal kantelen in de richting van yaw, maken de tricopter spinnen rond als een top. Laten we dit probleem oplossen.
Invoering van de Mixer-Editor
Eigenlijk wel laten we beginnen met een inleiding tot de KK2.1 Mixer Editor want het is een uiterst belangrijk onderdeel van het krijgen van de beste prestaties uit uw tricopter.
Laten we beginnen door te praten over hoe de KK2.1 uw tricopter stuurt. Oog op de controle van de beweging van de tricopter, de KK2.1 past de lift geproduceerd door elk van de drie rotors, en past de schuine stand van de achterste motor. Door de hoeveelheid lift geproduceerd in enkel de juiste manier aan te passen, kunnen de KK2.1 maken het vaartuig stijgen, dalen of kantelen als in een willekeurige richting wilt verplaatsen.
Om te bepalen hoe om te controleren elke motor, de KK2.1 gebruikt, zoals u zou verwachten, hele hijs zootje van wiskunde. Ik ga niet uit te leggen hoe alle deze wiskunde werkt - eerlijk gezegd zou ik het allemaal niet begrijpen zelf- maar ik zal het uitleggen van de wiskundige basis die alle van de vlucht-berekeningen vertrouwen. Oog op de berekening van de lift voorgeschreven elke motor correct, moet de KK2.1 weten de exacte positie van elk van de drie motoren ten opzichte van zichzelf. Door te weten deze posities, kan de KK2.1 de hefboomwerking die elke arm over de oriëntatie van de tricopter heeft berekenen. Met deze informatie kunt de KK2.1 berekenen het aanpassen van de lift geproduceerd door elke motor en verplaatsen van het vaartuig.
Gelukkig voor ons, het ontwerp van onze tricopter daadwerkelijk overeenkomt met de standaardconfiguratie in de KK2.1 (met uitzondering van de achteruit servo probleem dadelijk aangepakt zal), zodat we niet hoeft wiskunde om nu aan te passen van de motor van de lay-out te doen. Ik denk dat het waard het het weten hoe de KK2.1 stuurt de tricopter wel.
Tot vaststelling van de Servo-instellingen
Eerst en vooral, toegang krijgen tot de Mixer Editor is zeer gemakkelijk, gewoon het KK2.1-menu zoals we eerder hebben gedaan, scroll naar beneden naar "Mixer Editor" en op Enter drukt.
U ziet dan een hele hoop van woorden en nummers op het scherm. Wij zullen behandelen meer informatie over dit alles in een latere stap, maar voor nu, kijk in de rechterbovenhoek van het scherm. Hier ziet u CH:1. Dit geeft aan dat de instellingen weergegeven voor Motor 1 (de voorzijde links-motor). We willen krijgen tot de instellingen voor de servo, oftewel Motor 4.
Dus met de CH:1 gemarkeerd, drukt u op de extreem-rechtse knop overstappen op CH:2. Druk op de knop tweemaal meer om naar CH:4, die is onze servo. Er zijn weer een heleboel instellingen hier, maar degene die we kochten is de instelling van de Rudder . De instelling van de roer zal hebben standaard een waarde van 100.
Scroll naar beneden naar de Rudder-instelling door op de "Next" knop te drukken. Druk vervolgens op de knop 'Wijzigen' aan de instelling aan te passen. Wij willen veranderen van de instelling van de roer te-100. Doen om zo, houd enkel de "Down" knop ingedrukt totdat je bij-100.
Deze instelling van 100 naar-100 zal uitsluitend wissel voor de richting van de servo, dat is wat we moeten doen.
Nogmaals, de Editor van de Mixer is uiterst belangrijk voor tuning van uw tricopter, dus u zeker het opnieuw zien zult. Voor meer informatie, zie stap 34.