Beginnersgids voor stemacteur voor analoge roleplaying


Update: een hoofdstuk over het forum-gebaseerde roleplaying toegevoegd aan het eind.

Dit voortgekomen uit wat moeite had ik tijdens onze laatste gaming sessie waar ik voor het leven van mij kon niet stok met een stem die ik had gekozen voor een niet-speler-karakter.

Laat het me uitleggen. We fantasy rollenspel, en vinden dat het helpt om verschillende stemmen gebruiken voor verschillende karakters. Aan de ene kant, de spelers soms een andere stem gebruiken voor hun personages, zodat u gemakkelijker onderscheid kan maken tussen opmerkingen van de speler en wat het teken zegt. Ook onze dungeon master (jouwe echt) probeert te gebruiken gemakkelijk herkenbare stem voor deze niet-spelerspersonages (NPC) die zijn gebonden aan een indruk achterlaten of later in de wedstrijd terug.

Ik begonnen met het schrijven van de volgende stappen uit voor mezelf, maar besloot om het te maken in een instructable. Misschien vindt iemand anders het nuttig, ook.

Ik moet erop wijzen dat ik ben geen professional, althans niet wat stem acteren betreft.

En laatste en waarschijnlijk minste, ik wil erop wijzen dat ik begonnen met het schrijven van dit als een stapsgewijze, maar de beelden nodig miste en wilde niet zinloos toevoegen voor elke stap. Als er is eigenlijk iets dat beelden gelieve moet wijzen mij wat ik gemist.

Waarom de moeite?

Nou, ten eerste omdat het fun - of op zijn minst kan het, en u niet wat u en uw groep missen weet zijn als je het niet proberen.
Ten tweede, het staat je spelers gemakkelijk identificeren van bepaalde groepen (zeggen de cultus van de lisp) of personen (die gruff orc boer).
Ten derde, er is wat sfeer gecreëerd - kun je iemand goed hooghartige, stom, gemiddelde of bedreigend. Of gebruik deze indrukken om uw spelers verleiden valse veronderstellingen.

Kopiëren & uitvoeren

Het is het beste om te beginnen op basis van een concreet teken dat u wilt maken een kenmerkende stem voor. Weten wat je wilt dat de stem aan geluid achtige zal u helpen vinden iets passend te baseren op.

De gemakkelijkste manier is het kiezen van iemand te kopiëren. Dit kan een filmkarakter of acteur (een naam zou kunnen gaan met een verschillende manier van spreken, zeggen Arnold Schwarzenegger bijvoorbeeld), of afkomstig zijn van een televisieserie, audio drama of wat niet. Het punt is dat je moet vertrouwd zijn met het en zitten kundig voor uit trekken.

Het is niet nodig voor degenen die luisteren om het te weten die u wilt kopiëren, zolang je bent in staat de om indruk te maken onderscheiden. En nogmaals, het is niet nodig om te doen onderzoek of proberen om zo dicht mogelijk bij het origineel als mogelijk. U moet doen de stem op de vlieg, dus u moet pluk die gemakkelijk naar je toe komt.

Als u op zoek bent naar iets speciaals, zoals iemand kwaad of naïef of krachtige, u willen zou zoeken naar tekens die deze atributes hebben en op zoek naar iets dat ook die uw behoeften - bijvoorbeeld Saruman een goede machtige tovenaar maken zou als u vangen kon (die ik niet).

Je eigen ding doen

Met behulp van de "bekende" voicec is een goed begin, maar er is veel die meer je keel kan doen. Er is geen patent oplossing hiervoor, en iedereen is anders. Er zijn sommige grondbeginselen, hoewel, en op basis daarvan kunt u uw eigen repertoire samenstellen.

Meestal de meer overdreven een stem is, hoe makkelijker het zal worden erkend. Natuurlijk teveel bijwerkingen van hade overdrijven kan, maar een beetje overdrijving helpt om een punt over te brengen. Te dien einde laten we kijken naar enkele van de aspecten dat u controle kunt. Ik heb geprobeerd om hen te categoriseren, maar dat werkte niet, dus hier gaan we. Houd er rekening mee dat geen van deze aspecten zelfstandige, en alleen zijn een combinatie van hen zal produceren een duidelijke stem. Ook zijn de gegeven voorbeelden alleen dat, er altijd uitzonderingen zijn en natuurlijk er grijze zones over genoemde voorbeelden zijn.

pitch - een hoge stem kan betekenen een kleine luidspreker (een kleine gnome), terwijl een lage toonhoogte kan duiden op een grote schepsel (een oude draak).

volume - een luide stem kan betekenen vertrouwen (of een te grote overvloed van liquor), terwijl rust stemmen kunnen timide of geheimzinnig

snelheid - snelheid heeft een grote invloed op van een stem '-effect. Een langzame stem kan lijken onzeker of diep in de gedachte - en kan zelfs uw luisteraars moe. Spreken snel kan verdoezelen wat er gezegd wordt of het bevorderen van een gevoel van urgentie.

accent - hier uw persoonlijke kennis moet kick in, met betrekking tot differens accenten van de taal die u wilt spreken. Bijvoorbeeld, heb je voor de Engelse taal, Schotse, Indische of Texaanse accenten. Hier, zal u waarschijnlijk niet zitten kundig nauwkeurig portretteren een accent zonder, zeggen, een acteur of een goede native speaker om op te gaan.

grammatica - Yoda is hier het beste voorbeeld. Wijzigen van de volgorde van de woorden in een zin - volgens een bepaald systeem - kan op zijn minst een unieke en opnieuw herkenbaar sprekende patroon maken voor, zeg, een specifieke race. Het kan hierbij gaan over te schakelen van twee woorden (zoals "zei ik" in plaats van "Ik zei") tot volledig versluiering van de woorden, als het past bij een monster spreekt in raadsels, hoewel het later nogal lastig is wanneer gedaan op de vlieg.

onderbroken - elke taal heeft zijn eigen regels voor pauzes, bijvoorbeeld na de komma's. Door het toevoegen van extra pauzes kunt u uw luisteraars wegspelen en nabootsen van de effecten van een spreker die taal niet inheems.

patronen - een ander kenmerk van een stem zou iconische voor een enkele NPC, bijvoorbeeld het herhalen van bepaalde woorden of het gebruik van patronen zoals het gebruik van meerdere synoniemen in elke sentenct (voorbeeld: "Goed om te zien u, mijn vrienden, mijn metgezellen, mijn bondgenoten.")

metaforen - de meest ingewikkelde, maar ook meest capabele van ademhaling leven in een karakter van de achtergrond of soorten, is het gebruik van speciale metaforen gebaseerd op zijn, Nou, achtergrond. Een visser zou meer kans te citeren "een haring de kans op een school voor sharkt" dan "een sneeuwbal in de kans..."; een bos-woning persoon is gebonden aan het gebruik van andere spreuken dan iemand die heeft zes poten en komt uit een woestijn.

Om een stem, beslissen wat u wilt express en kies je de verschillende aspecten die je het gevoel krijgt de klus te klaren. Bijvoorbeeld, een oude dwarven mage stem zou kunnen zijn beschrijft als luid, lage gooide, langzamer dan normaal, met een lichte accent en het gebruik van metaforen scherpstellen op mijnbouw en metselwerk.

Zet een gezicht aan het

Beschrijving van een stem als dit lijkt misschien vervelend, en eerlijk is. Het idee is niet om de "lange" beschrijving ("luide, laag gooide, langzamer dan normaal, met een lichte accent en het gebruik van metaforen scherpstellen op mijnbouw en metselwerk") gebruiken, maar liever bundel die omhoog in een naam ("dwarven mage"). Als u dit doet, je krijgt automatisch een gevoel voor het teken, en dus kundig voor toepassing van de stem met een opzegtermijn van een ogenblik (of op zijn minst dicht genoeg).

Dit werkt gemakkelijkste met filmkarakters en dergelijke - het is makkelijker te nemen, bijvoorbeeld Sauron vanaf The Lord of the Rings dan te beschrijven een soortgelijke stem in uw eigen voorwaarden. Op deze manier zal met behulp van de beschikbare stemmen evenals uw eigen degenen met een verschillende naam ("dawrven mage"), u zitten kundig voor snel schakelen tussen uw eigen stem die van een NPC met slechts een blik op de naam die u in uw notities hebt neergezet.

Juiste planning

Dit kan natuurlijk alleen werken als u notities - bij de minst welke stem u gebruiken voor een teken, wilt als alleen de naam u kunt herkennen door maken. Maar om het uitwerken van een NPC je een beetje meer moet - u moet weten wat ze gaan zeggen, en, meer importatly, hoe.

Voor yourse die moet u al weet wat u wilt zeggen, dat wil zeggen de informatie een teken heeft en is bereid om een deel met - dat niets heeft te maken met de stem gebruikt. Wat doet is hoe ze zullen reageren onder verschillende omstandigheden. Bijvoorbeeld, kan onze dwarven mage zenuwachtig wanneer zij worden geconfronteerd met geweld en spreken sneller en in een hoge stem. Als hij denkt dat hij intellectueel superieur vertrekt hij de les te lezen, spreken zelfs langzamer en preciezer.

Dergelijke veranderingen kunnen worden genomen naar beneden als korte nota's naast de naam, om ervoor te zorgen dat een NPC's Reacties zelfs over verschillende avonturen stroken.

Als al het andere faalt...

Als u problemen met een stem via een hele discussie te houden ondervindt, is uw eerste optie overstappen van directe rede naar indirecte, zoals in "de dwarven mage vertelt u te houden het waar de coalbed eindigt" of iets dergelijks. Op deze manier kun je terug naar je eigen stem voor een beetje zonder verlies van elke atmosphgere die is gemaakt met behulp van een ander.

Ook, als u per ongeluk de verkeerde stem gebruikt, kunt u aanpassen - vordering dat een ander teken gezegd wat u wilde zeggen - of beweren dat het werkelijke karakter had een hoest of iets en heeft om te herstellen naar zijn eigen stem. Beide opties zijn optioneel, echter, en of ze werken hangt af van hoe u en uw groep spelen. Ze zijn waarschijnlijk niet voor de overdreven ernstige kern.

En als dat niet, ook lukt...

Houd er rekening mee dat je dit voor de lol doet. Als het is niet leuk, dan niet doen. Serieus, als je dit hele idee van het gebruik van stemmen vervelend vinden, verontrustende of gewoon niet uw stijl, vervolgens zelfs Probeer niet om ze te gebruiken omdat het niet zal werken voor u. Dit is niet een slechte zaak, aangezien iedere groep anders is. Sommige zou kunnen hebben veel plezier met stemmen, terwijl anderen ze saai of dom vindt-een natuurlijk er is enige variatie tussen.

Als u vindt dat stemmen zijn niet voor u vervolgens laat vallen hen en hen aan te kruisen als iets anders u hebt geprobeerd of beschouwd. Niets is verloren door te proberen, maar niets gewonnen door proberen te hard.

Toeslag 1: forum gebaseerde roleplaying

Spreken is één ding, het schrijven van het andere - die gemakkelijker waarschijnlijk hangt af van uw persoonlijke dispositie. Schriftelijk hebben je zeker meer tijd om te overwegen wat u wilt schrijven.

Wat ik over spreek? Rollenspel planken. Er zijn talloze deze fora daar, en zij allen werken op hetzelfde principe - je schrijft wat je personage doet, dan iemand anders schrijft hoe hun karakter reageert, en zo verder. Natuurlijk kan ik niet uitleggen de schoonheid dat forum-base roleplaying hier zonder een langdurige excourse.

Kortom, krijg er je te spelen tekens die kunnen praten, ook, en er zijn manieren om elkaar iets uniek maken (maar niet zo veel als er zijn met het gebruik van de stemmen). Aan de andere kant, in een rollenspel board meestal hebt u slechts één tot drie tekens, met de optie van het gebruik van NPC's indien nodig voor verhalen gespeeld -, maar uw snelheid kan variëren.

Anyway, dit is iets anders dan met behulp van de stemmen, en hoewel sommige punten misschien duidelijker, ten minste voor mij sommige duurde een tijdje te vinden zelf gerealiseerd.

metaforen - dit is gemakkelijkste in dit verband, omdat je de tijd om na te denken over het. "For heaven's sake", zou je kunnen zeggen, dat dit is duidelijk - maar wat is deze hemel die heb je het over? Een moeras-alien zou kunnen zeggen "omwille van methaan", terwijl een elf sneeuw "om sneeuwvlok van genade zeggen zou", en een generieke schepsel zou kunnen op "Door Elpmaxe de baard beroepen" (Ja, dat is "voorbeeld" gespeld achteruit - mij aanklagen).

structuur - hier de groene kleintje weerkomt. Het is moeilijk om niet te verwijzen naar Yoda hier. Maar het kan op verschillende manieren worden gedaan. Als voor de uitleg, misschien de persoon van de inheemse taal gebruikt een verschillende structuur - als zeggen "gebruikt verschillende een structuur" die is nog prima maar klinkt misschien een beetje vreemd. Zorg enkel ervoor dat u weet hoe te veranderen van je personage zinnen, d.w.z. u doen het altijd dezelfde manier. Anders zal het mumbo jumbo van klinken.

onderbroken - afkomstig uit dezelfde wortels als een andere structuur, ten minste als u wilt om te betogen dat manier, een vreemde taal kan meer gebruik maken van pauzes, zodat de spreker gebruikt ze waar ze vreemd zijn aan onze vatbaar oren klinken. U kunt komma's of streepjes daarvoor, immers beiden vormen een pauze, tenminste in het Engels (en Duitse zoals het geval kan zijn). Of je een plaatst elke twee of drie woorden, na bepaalde woorden, of de tijd nemen om het maximaliseren van vreemdheid is gepipetteerd hand-elke één, het resultaat is gebonden aan vrij uniek - maar zorg ervoor dat het, past, het karakter, u - voor.

patronen - vind ik dit de meest subtiele maar effectieve methode. Indien net gedaan, mensen nauwelijks zult merken wat je aan het doen zijn, maar uw karakter van de dialoog zullen toch duidelijke en gemakkelijk te herkennen. De truc is het gebruik van bepaalde woorden of patronen over en weer. Bijvoorbeeld, bedoel een nogal spraakzaam karakter van mij gebruikt een combinatie van "Verstaan" en "dus", altijd afwisselend tussen hen, ik bedoel het gebruik ervan door elkaar, waardoor het gevoel van een zeer lange zin, ik zonder daadwerkelijk onderbreken, waardoor het karakter verdriet omdat ze meestal vergeet een ademhalen, waardoor in een soort van paniek wanneer een spraakzame bui haar vangt , Ik bedoel wanneer ze niet lijken te stoppen, waardoor haar rush weer om te zeggen wat ze wil, ik bedoel ondanks het feit dat wat ze wil zeggen meestal haar toch ontsnapt. Zien wat ik bedoel?

Een kantlijnnotitie op namen

Hier is iets een paar vrienden en ik doen in een rollenspel bestuur waar wij actief zijn. Het is een rollenspel Star Wars, en het kan niet werken met andere instellingen. Ook, misschien sommige mensen vinden dat het in strijd met hun ervaring, maar het kan leuk onder vrienden. Het ding is, wanneer we spelen een verhaal dat vindt plaats ergens waar een heleboel naam gevende is naar verwachting - dat wil zeggen een onbekende planeet, of zelfs een dorp waarmee we onszelf - we beslissen over een onderwerp om te gebruiken voor de naamgeving. Ook, zouden we de spelling zodat de woorden moeilijker te herkennen vervreemden.
Bijvoorbeeld, voor dit één dorp stellen we uit gedachten naar auto's. Op het einde, het dorp heette "Tuan Thig'nal" (turn signal), de positie van van dorp ouderling heette Fro'thpro 'deg' shn (vorst bescherming) terwijl kleine service gehouden door de Tsjechische priester (Vay'pahr, dat wil zeggen de ruitenwisser) zou een kreunen-nentz (onderhoud). Houd er rekening mee dat de werkelijke rollenspel van bestuur in het Duits is, dus ik moest improviseren hier - geloof me, het verloren in de vertaling.

Ik denk dat ik moet ook erop wijzen dat dit laatste punt is het meest gevoelig voor het worden een slecht idee, omdat andere spelers zou meest worden beïnvloed door het - moetend gebruiken namen instellen door andere in dat mode misschien niet zo leuk voor anderen, en zelfs zijn actief ontmoedigend voor hen, die een zeer slechte zaak zou zijn. Dus, gebruik deze techniek, als je geneigd zijn te doen, met uiterste zorg.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je genoten hebt van dit!

Gerelateerde Artikelen

Een Absolute beginnersgids voor de Intel Edison

Een Absolute beginnersgids voor de Intel Edison

Hey daar! Onlangs ontving ik een Intel Edison board van Instructables, als een aardige gift. Als je afvraagt wat dat is, is de Intel Edison een kleine computer de grootte van een SD-kaart (dat is serieus klein), voor elektronica en computer hobbyiste
Een beginnersgids voor Arduino

Een beginnersgids voor Arduino

Na enkele jaren van experimenteren met Arduino, besloten heb ik dat het tijd is om te delen van de kennis die ik heb verworven. Dus ik hier het gaat, een gids voor Arduino, met de blote basisprincipes voor beginners en sommige meer geavanceerde uitle
Steeds meer uit uw goedkope software voor analoge borduurwerk

Steeds meer uit uw goedkope software voor analoge borduurwerk

enkele jaren geleden kocht ik sommige analoge software voor mijn Husqvarna Designer ik.  Heb ik niet kopen van de top van de lijn-software, maar wat ik heb gekocht (4D borduurwerk Extra) niet werk zo goed als ik dacht dat het zou moeten.  Ik verwacht
ECHTE beginnersgids voor het opzetten van de Intel Edison (met Mac OS)

ECHTE beginnersgids voor het opzetten van de Intel Edison (met Mac OS)

Ik ben niet een computer of een elektrotechnisch ingenieur, ik ben een ingenieur papier. Ik maak pop-up kaarten en speelgoed uit papier. Maar ik heb altijd al wilde proberen het maken van dingen met elektronische componenten, en ik nooit durfde. Er i
Een beginnersgids voor Kolrosing, door een beginner.

Een beginnersgids voor Kolrosing, door een beginner.

* Dit is mijn inzending voor de wedstrijd "Houtbewerking". Als je van wat ik hier heb gedaan gelieve te stemmen! Bedankt! *Dus je zo ongeveer klaar met uw houtbewerkingsproject bent, hebt misschien je gemaakt enkele lepels, een mooie doos, een m
Beginnersgids voor het kweken van paddestoelen

Beginnersgids voor het kweken van paddestoelen

Deze gids is een stapsgewijze gids voor beginners die willen groeien van paddestoelen. Ik niet komen met de meeste van deze technieken (eigenlijk, waarschijnlijk niet om het even welk van hen) en noem bronnen indien mogelijk. Ik ben niet proberen om
ESP32 beginnersgids voor vergadering & (bèta) testen

ESP32 beginnersgids voor vergadering & (bèta) testen

Jouwe is echt een van de gelukkige 200 te ontvangen van een ESP32 voor het bèta testen. De nette kleine pakket kwam enkele dagen voor Kerstmis. inderdaad, Kerst kwam vroeg! Het is een taaie oproep, worstelen met de beslissing aan de vogel gebraden vo
Eenvoudige TAC's voor analoge electromancers

Eenvoudige TAC's voor analoge electromancers

DISCLAIMER: MAN, HET WORDT SAAI SCHRIJVEN DISCLAIMERS AAN HET BEGIN VAN BIJNA ELKE INSTRUCTABLE DAT IK PUBLICEREN. DIT APPARAAT WERKT DOOR HET UITVOEREN VAN EEN STROOM DOOR HET MENSELIJK BREIN. ELEKTROCUTIE IS niet technisch een risico, maar alleen o
Beginnersgids voor halo 3 matchmaking

Beginnersgids voor halo 3 matchmaking

dit instructable zal u helpen te begrijpen sommige van de betere manieren van spelen en geef je de hulp u nodig hebt om te winnen.Stap 1: Weet uw besturingselementen Uiteraard deze stap overslaan als je weet hoe om te spelen. Als je druk op start en
De beginnersgids voor het solderen: LED Box

De beginnersgids voor het solderen: LED Box

Ontworpen voor een toewijzing op Towson Universiteit, schrijven voor het bedrijfsleven (ENGL 317 040)Dit is een inleidende solderen project ontworpen voor iemand met weinig ervaring met elektronica / solderen. Met geen eerdere hulpprogramma's, het ko
Een In-depth beginnersgids voor nat scheren

Een In-depth beginnersgids voor nat scheren

nat scheren is een techniek die is sinds de komst van wegwerpbare, multiblade scheerapparaten gedaald uit de gratie. Dat wil niet zeggen dat er geen voordelen aan deze oude aanpak; maar aangezien u hier bent, kunnen we aannemen dat u de opties hebt a
"Dyno" voor locomotieven

"Dyno" voor locomotieven

"Als je wilt dat iets gedaan, do it yourself. Yep!"zegt Mr Zorg in het vijfde Element. Waarschijnlijk motiveert ons om te beginnen met onze projecten.Ik ben een grote fan van modeltreinen, maar helaas ik beschik niet over een permanente ruimte,
Het gebruik van Autodesk Fusion 360 met Othermill voor het snijden van 3D-vormen

Het gebruik van Autodesk Fusion 360 met Othermill voor het snijden van 3D-vormen

Onlangs, met enkele recente ontwikkelingen aan de Universiteit, ik ben het bijwonen van, ik heb toegang gekregen tot een heleboel geweldige tools. Eén daarvan is de Othermill, een miniatuur 3-axis CNC machine. Onderdeel van mijn huidige positie als d
Teensy MIDI USB-voet controller voor het beheersen van Mobius Looper

Teensy MIDI USB-voet controller voor het beheersen van Mobius Looper

Motivatie:Spelen in een band 2-delig, met de drums en een heleboel andere monsters wordt afgespeeld als backing tracks, ontstond een behoefte te gebruiken een looper meer elementen toevoegen aan de nummers. Een hardware gebaseerd looper mislukt in di