Stap 2: StepperMotor.cpp
Nu laten we schrijven de klasse-interface.
Maak een bestand genaamd StepperMotor.cpp, en kopieer de code in de beelden.
Laten we eens kijken naar de constructor op lijn 4. We beginnen door de pinnen van de geselecteerde gebruiker toe te wijzen aan de matrix van de input pinnen op de lijnen 6 tot en met 9. Dit zal gemakkelijker toegang tot de pin-nummers binnen de drijvende algoritme.
Op lijn 12, wij de invoer pin-array doorlopen, en stel elke pin op OUTPUT mode.
Op regel 15 standaard we de duur van de stap naar 50 ms.
Op regel 18 hebben wij de stap duur setter. Dit is vanzelfsprekend.
Nu laten we eens kijken naar de stap methode. Hierdoor is de stappenmotor om het aantal keren doorgegeven aan de methode.
Op regel 28 definiëren we de volgorde van de rotatie met behulp van een 2d-matrix. De rijen vertegenwoordigen een stap en de kolommen vertegenwoordigen de pennen.
Op regel berekenen 37 we factor, die + 1 of -1, afhankelijk van het teken van het doorgegeven aantal stappen zullen. Deze waarde is vereist in het algoritme om de richting van iteratie via de reeks matrix, dat wil zeggen om te veranderen van de draairichting.
Op regel 38 maken wij noOfSteps positief, vereist voor het ontwerp.
We beginnen op lijn 44, een lus die wordt uitgevoerd voor elk begin van een reeks van rotatie, dat wil zeggen aan het begin van elke 8 stappen.
We beginnen op lijn 45, een andere lus die de rijen van de matrix volgorde doorlopen.
Op regel 46 vertraging we als duur aangeeft.
Op regel 47 doorlopen we de pin-codes.
Op regel 48 schrijven we het digitale signaal naar de huidige pincode.
Als factor negatief is, worden de reeks matrix rijen benaderd in de tegenovergestelde richting op regel 48 wanneer we op de pinnen schrijven. 8 wordt afgetrokken door de graaf van de rij... zodat we toegang van onder naar boven.