Het meest opwindende ding voor iemand die nieuw is voor toezicht, controle en automatisering via het internet, zijnde kundig voor manueel zwenking iets in- of uitschakelen met behulp van uw computer, tablet of telefoon, vanaf elke locatie.
Onvermijdelijk, de volgende stap is om het besturingselement te automatiseren. Voorbeelden van de automatisering zijn schakelen de estafette op basis van milieu-omstandigheden, sensor rapporten, tijd, GPS coördinaten, bewegingsdetectie of een combinatie van deze.
We breken het gebruik van de Arduino in aquaponics aan drie hoofdcategorieën
Toezicht. Met behulp van sensoren om het milieu te volgen worden het lucht of water temperatuur, relatieve vochtigheid, licht niveaus, enz.
Controle. Handmatig wordt gevraagd een actie, draaien een pomp aan/uit, licht groeien aan/uit, openen/sluiten van Vensters, enz.
Automatisering. Combineert stappen één en twee met sensor lezingen uitvoering van controles, zonder uw input.
Wat voor soort automatiseringsprojecten kan de Arduino voor aquaponics oplossen? Eigenlijk, er zijn vele, maar hier zijn een paar.
Pomp timer
Back-up pomp geactiveerd wanneer primaire pomp stierf (waargebeurd verhaal).
Automatisch vergroten/verkleinen pomp cycli op achtereenvolgens bewolkt/zonnige dagen
Grow lights op basis van tijd van dag, bewolkt/zonnig voorwaarden
Lichte kleurtinten op heldere dagen
Openen/sluiten broeikasgassen windows gebaseerd op klimaat voorspelling
Draagbare kachels of air conditioners in-/ uitschakelen
Licht op wanneer u broeikasgassen/kelder/garage in-/ uitschakelen
Ongeacht wat intelligentie die u wilt implementeren, het begint allemaal met het krijgen van de estafette in gesprek met het internet en dat is wat dit project is alles over. De webapp is kale botten met uitzondering van een aan/uit-knop.
De demo's van onze projecten vindt u hier:
http://adacsprojects.appspot.com
Hoe het werkt
De techniek die we gaan gebruiken is polling en is analoog aan een kind zit op de achterbank op een lange weg reis vragen "zijn we er nog?" om de twintig seconden. Een Arduino zal een GET-verzoek aanbrengen in de App Engine, die zal de datastore voor de relay-entiteit opvragen en terug te keren de Relais staatseigendom. De Arduino zal ontleden de reactie en de Relais pin HIGH/LOW trigger.
De webapp is een eenvoudige afbeelding, waarvan klasse verandert op basis van het de stand. Klik op de afbeelding van de knop macht en het zal de klasse in-/ uitschakelen, maken een AJAX-aanvraag naar de server die op zijn beurt de eigenschap state van de relay-entiteit in de datastore wisselen zal.
Onderdelenlijst
1 x Arduino Uno R3
1 x Arduino Ethernet-Shield, R3
1 x Powerswitch staart II
2 x breadboard man/man jumper draden
1 x Arduino muur wrat (optioneel, voor betere voeding)
Softwareversies
Arduino IDE 1.0.3
Google App Engine, Python SDK 1.7.4
Ubuntu 12,04
Python-2.7
Voorwaarde
De web-applicatie draait op Google App Engine. Onze vorige Instructable, wordt beschreven hoe u een toepassing maakt.
Dit project is een onderdeel van de Arduino Data-acquisitie- en controlesysteem in meer detail beschreven in onze komende eBook, Aquaponics automatiseren met Arduino.